Gå til innhold
Arkivverket

[#50210] Det stolte skip 'Viken' paa Mjøsa


Gjest Tore Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Svenning

En oldefar av meg - Imanuel Natvig - bosatt paa Østre Toten i 1900 - er oppfoert i folketellingen for det aaret som 'Fører af dampskibet 'Viken''.Siden jeg er i utlendighet har jeg liten tilgang til litteratur eller andre kilder til kunnskap, saa om der er noen som vet noe om 'dampskipet Viken', eller hvor man kan finne opplysninger, ville jeg sette pris paa det.Paa forhaand takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Svenning

Marianne,Takk for tipset - jeg har ikke forsoekt, men jeg har forsoekt aa finne noe slikt, uten at det har vaert spesielt suksessfylt. Har du selve webaddressen? Google er ikke spesielt hjelpsom i dette tilfellet!Med vennlig hilsenTore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

DS Viken og kaptein Emanuel Nattvik har brei omtale i boka 'Damp- og motorbåter på Mjøsa' av Arne Julsrud Berg og Arve Marthinus Nordsveen. Utgjeve av 'Mjøssamlingene' 1996. Side 131 - 136. Boka kan kanskje framleis kjøpast på Mjøssamlinga eller ev. gjennom bokhandel/antikvariat eller lånast gjennom biblioteka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Det er kanskje et problem for Tore å få lånt denne boken, siden han bor utenlands. Jeg har faktisk også lest boken, siden jeg har en viss interesse for dette distriktet, men jeg anbefalte ikke boken, dels fordi jeg antok at det kunne by på problemer for ham å få lånt den, og dels fordi jeg ikke kunne huske så mye om akkurat dette skipet, så jeg ville ikke love mer enn jeg kunne holde.Er det kanskje noen som har tilgang til boken, og som kan hende kunne fått tillatelse av forfatterne til å kopiere dette avsnittet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Hvis TS vil sende ein e-post til 'harunkrøllalfaonlinedotno' og gje opp postadressa si, kan eg kopiere det aktuelle sidene. Det skal ikje vere noko problem for meg å få tillatelse av forf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Kåre Torgunrud er bestyrer for Mjøssamlingene ved Minnesund og kan sikkert fortelle noe om 'Viken'. Hans telefonnummer er sikkeret tilgjengelig på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Kåre Torgunrud er bestyrer for Mjøssamlingene ved Minnesund og kan sikkert fortelle noe om 'Viken'. Hans telefonnummer er sikkeret tilgjengelig på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Svenning

Mange takk til all som har svart paa spoersmaalet mitt. Jeg er imponert over hvor hjelpsomme folk er overfor mennesker de aldri har hoert om.Med vennlig hilsenTore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tore Svenning

Et kort innlegg for fortelle at Harald Jarl Runde, med stor vennlighet, har sendt meg en fotokopi av de sidene i boken 'Damp - og motorbaater paa Mjoesa' av Arne Julsrud Berg og Arve Marthinus Nordsveen, som omhandler D/S Viken.Mange takk for hjelpen til Harald Jarl Runde, og vennlig hilsen til digitalarkivet og dets brukere for et slikt utmerket forum.Med vennlig hilsen - og unnskyld den pussige ortografienTore Svenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.