Gå til innhold
Arkivverket

[#50212] Peder Engebretsen f.1854, Nes i Romerike, gården Fyhrimoen


Gjest Siw Merethe Sværholdt
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I Nes bygdebok - bind II - side 420 finner jeg husmannsplassen MOEN(IGLEMOEN) under Nordre Fyri. Her står:Embret Pedersen, d. 1887, kom til Fyrimoen i 1840-årene. Han var gift med Karen Jonsdtr. fra Rommen død 1880. Barn: Marie, f. 1851 reiste til Kristiania, Peder f. 1854, Olianne 1857-85 g.m. Sigvart Olsen Simenstua, Johan Marius f. 1859 g.m. Maria Pauline Halvorsdtr., Kasper f. 1863 og Emma Sofie f. 1867.Embret var smed og har bl.a. smidd porter ol. til Hovedbanen.Kona Karen gjorde binæring av å sette igler på folk med tannverk o.l. - derav navnet Iglemoen.Dessverre står det ikke mer om Peder.Jeg finner ikke Karen Jonsdtr. under Rommen.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Tusen takk for nyttig informasjon:-)Jeg skrev Engebret Olsen som det sto i FT, mens du brukte Pedersen som det sto i dåpen. Ser det bor en Inderst Ole Larsen der. Du tror ikke det er faren altså?Ikke tvil om at det er samme folket ihvertfall.vennlig hilsen Siw Sværholdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Finner ingen passende Engebret døpt i Nes - kanskje du bør sjekke denneIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0ENGEBRET PEDERSEN MaleEvent(s): Birth: 31 MAR 1822 Christening: 05 APR 1822 Sor Odal, Hedmark, NorwayParents: Father: PEDER OLSEN Family Mother: RAGNIL ENGEBRETSDR Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening dateOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Du har virkelig stått på:-) Jeg kom akkurat hjem fra nattevakt, så har ikke fått tid til å se på alt ennå. Skal sjekke og komme med svar/kommentar i ettermiddag.Hjertelig takkSiw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.