Gå til innhold
Arkivverket

[#50222] Johannes Larsen Vold, Flakstad-Værøy


Gjest anne engmo
 Del

Recommended Posts

Gjest anne engmo

Min tipp-tippoldefar Johannes Larsen Vold,som ble født i Flakstad 1806,ble senere skolemester og klokker på Værøy. Har det meste om hans etterslekt-men er det noen som vet hvem hans foreldre var,og hvor de kom fra? I kirkeboka for konfirmerte 1822 står det kun foreldre Lars og hustru Iverine, alså ingen etternavn eller øvrige opplysninger. Har søkt på folketellinga 1801,men det er vanskelig når etternavna mangler. Håper det er noen som kan hjelpe meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei, den eneste Johannes Larsen 17 år, jeg fant konfirmert i kirkeboka 1822,var denne karen nr. 9. Han bor på Sand om jeg ikke leser feil? LenkeDu har sikkert sett en annen kilde, for her finner jeg ikke mors navn.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Benjaminsen

Hei AnneHar en god del kirkebøker fra Flakstad avskrevet, men 1792-1820 er jeg ikke godt i gang med enda. Unsett tok jeg fram mikrofilmen og fant følgende i morges:1. Johannes Larsen, født 20 nov 1806 (ingen gård nevnt, skal se om jeg finner ut hvor foreldrene holdt til på denne tiden). Døpt 23 november (Dom XXV trin).2. Lars Johannesen, født ca 1780 på Indre Sand, død 7 mai 1813 på Sørvalle, begravet 13 juli samme år. Gift 23 november 1805 med:3. Kirsten Cathrine Colbentsdtr, født ca 1782 på Nordvalle. Har ingen dødsdato på henne, men hun er nevnt i skifte etter faren i 1816. Fant ingen flere barn til hennes og Lars.4. Johannes Jacobsen, født ca 1750 på Indre Sand. Død på samme sted i 1798.5. Marta Larsdtr, født ca 1752 på Sørvalle. Død i 1805 på Indre Sand. Hadde 5 kjente barn sammen med Johannes. For ytterlige aner se: [url="http://www.trekilen.com/slekt/toril4k/sidaj/h___fvyj.htm>Lenke6. Colbent Hansen, født ca 1745. Foreløpig ukjent opphav.7. Karen Rasmusdtr, født ca 1745. Forløpig ukjent opphav. Hadde 3 kjente barn sammen med Colbent.8 Jacob Nilsen, født på Indre Sand, og døpt 20 juli 1721 i Flakstad kirke. Ukjent hvem han var gift med, men 4 sønner av ham kjenner vi navnet på. For ytterlige aner se:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne engmo

Hei Einar. Tusen takk for hjelpa,herlig å finne ut av dette,det var i ferd med å bli ei uløselig gåte å finne ut av dette ! Opplysningene fra deg var til stoor hjelp,atter hjertelig takk!! Masse hilsen fra Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.