Gå til innhold
Arkivverket

[#50235] Hvem er foreldre til Ingebrigt Andersen Reitan 1782-1869 i Ålen ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Ingebrigt Andersen Reitan 1782-1869 gm Anne Malena Borchgrevink 1780-1876 ble vel gift i 1806Er det noen som har oversikt over det ? RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Foreldre er da : nr 1992 Anders Andersen 44 år nr 1993 Dordi Pedersdatter 45 år Besteforeldre: nr 1996 Anders Andersen 74 år nr 1997 Kari Svendsdatter 68 årOm jeg har skjønt det rett. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Ser at det er en som heter Anders nr 1994 som er 19 år. Er Ingebrigt og han tvillinger ? RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Karin Svendsdatter var fra Kurås, datter av Svend Christensen (Haugen) og Malena Pedersdatter Kurås (mine aner).Så en lenke til føderådsenken Anne Malena B i 1875: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Kan noen fortelle meg hvor jeg finner Svend Christensen ( Haugen )og Malena Pedersdatter Kurås.Jeg kan ikke se at jeg har lagt inn disse fra før.Står disse i Rørosboka 3 el 5 som jeg har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fra samme kilde:LenkeKaren Svendsdatter Kuraasen og Anders Rejten ble gift i Røros 1756.Kuråsen står i bind 5, register over gårder finnes bak i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk skal du ha for vielsen av dette paret. Det er vel ikke så godt å finne ut hvem som er foreldre til disse.Disse er vel født rundt 1700 tallet en plass.Far til Svend heter vel Christen et eller annet.Er jo også en som kalles Smelter. dette parets datter Kari(n) er vel født ca 1733. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Nettopp.Svend Christensen og hans aner bakover finner du i tema 42096 særlig innlegg 11 av Roger de Robelin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Haugen slekta er vel i bind 4 som jeg ikke har. Jeg har et spm ang Ingebrigt Andersen Reitan.Det jeg lurer på er om han er bror til Anders Andersen Reitan i innlegg 2,3,4 nr 1994 på lenka der.Jeg fikk ikke noe svar på det , så derfor spør jeg om det igjen. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jo de er brødre. Anders oppgis i bygdeboka å være født 1779, Ingebrigt i 1782. Foreldrene Anders Andersen Reitan (1758-1803) gift 1777 med Dordi Pedersdatter Megård (1757-1802).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk skal du ha.Det at jeg stusset litt på Årstallet er at de står som like gamle i tellinga for 1801 Holtaalen.Jeg får vel låne Ålen og Ålbyggen for å finne ut kanskje hvem som er foreldre til Dordi Pedersdatter Megård ( 1757-1802). Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.