Gå til innhold
Arkivverket

[#50236] Hjelp til tydning


Gjest Reidun Søbstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Søbstad

Giftemål nr.2. Hva står i rubrikken føde- og oppholdssted for paret? Fødselsdato og -sted er greit, men resten i den rubrikken klarer jeg ikke lese. Takknemlig for hjelp. Lenke mvhReidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Er litt usikker på hva som står på brudgommen, om brura Anne Larsdatter så er hun etter attest av 5. mai 1840 født i Lom, som ligger i Oppland. Ifølge FamilySearh så var hun født 13. juli 1818 og døpt 19. juli s.å. Foreldre er oppgitt å være Lars Larsen og Marie EllefsdatterLenkeJeg råder deg å sjekke dåpsinnførselen med den orginale kirkeboka. Den er ikke blitt skannet ennå.MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Sverre Alsos

F.12 Juli 1815 i Agerø ifl. Bejers Attest af 17 Marts 1839F.13 Juli 1818 i Lom ifl. Heyerdahls Attest af 5 Mai 1840Neste rubrikker: Jacob Andersen Aure Gaardbr. Lars Larsen Sletten Gaardbr.Mvh Rolf Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Takk til både Rune og Rolf.Anne Larsdatter var søster til min Tip oldefar Ellef Larsen. Familiene du har funnet i Lom er riktige, Rune. Min oldemor (Annes niese) giftet seg i Trondheim. Siste sommeren hun levde (1899, 29 år gammel) var hun på besøk hos familie i Molde. Vi har brev som hun skrev i Molde hjem til ektemannen i Trondheim. Kanskje var de hun besøkte i Molde i 1899 søskenbarna hennes, barna til Andreas Jakobsøn og Anne Larsdatter. Takk igjen for hjelpen!mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.