Gå til innhold
Arkivverket

[#50240] Aner til Ragnhild Ottersdatter (Kuraas ) Græsli fra Tydal 1855-1942


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Søker aner til Ragnhild Ottersdatter (Kuraas) Græsli fra Tydal født 1855-1942. Hun var gift med Christoffer Christiansen Steen f 1864-? død i Haltdalen. Barn av disse: Marie 1891, Ole 1893 emigrerte til Amerika,Beret 1897.Ragnhild hadde før ekteskapet datteren Oline født 19.9.1880 Oline . Hun ble gift m Ole Klaussen Sommervold fra Haltdalen 6 barn. Kilde:Slektsgren etter Christopher Møller 1655-1708 side 154.Forfatter Kåre Møller,Røros 1995.Trykk Røros Trykk Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det ble visst feil med datoen. Hun ble født den 6 juni og døpt den 22 juni, men gårdsnavnet bak farens navn er jeg høyst usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ifølge FS (VRI) ble Otte Johansen og Berit Jachobsdatter gift i Tydal 20/10-1856. Hans far: Johan Evensen. Hennes far: Jacob Thoresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astridvense Ryen

Jeg fant i ministerialbok for Børsa en Otter Johansen Skjellum konfirmert 1842:LenkeNr 9. Han ble født 8/5-1826 og foreldrene oppgis å være Ungkarl Johan Evensen (gårdnavnet klarer jeg ikke lese) og Ragnild Halstensd Kuvaas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astridvense Ryen

Som kandidat for Ragnild Halstensdatter finner jeg denne interessant med mor Maria Ottesdatter og morfar Otte Erichsen:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg ser jeg fått meg utvidet fornavn i de to siste innleggene. Må rette opp dette mens jeg ennå husker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Individual Record FamilySearch™ Vital Records Index Norway-------------------------------------------------------------------------------- Otter JOHANSEN Sex: M--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 08 May 1826 Place: Christening: 14 May 1826 Place: Orkedal, Sor-Trondelag, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Johan EVENSEN Mother: Ragnil HALSTENSDR--------------------------------------------------------------------------------Source Information: Batch Number: C424202 Source Dates: 1817 - 1829 Film or Fiche Number: 126639 Collection Details: Skaun; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.