Gå til innhold
Arkivverket

[#50251] Tyding av kirkebok, Skjeberg, 1828


Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen!Jeg skulle gjerne ha litt hjelp til å tyde hva som står skrevet om døde mannsperson nummer 14 på denne siden i kirkeboken for Skjeberg: Lenke. Jeg greiser å se at fornavnet er Anders, men jeg skulle gjerne ha andres tolkning av etternavnet og av resten av opplysningene.Vennlig hilsenNils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tyder det til. Død 19/5 - bgr. 26/5 Skjeberg krk. Anders Halvorsen, gaardmann fra Rød i Rønildfjerdingen, 78 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Takk skal du ha, Berit -- da er det i så fall 'riktig' person. Jeg lette etter Anders Halvorsen Rød -- men jeg var ikke sikker på om jeg tydet hieroglyffene riktig.Hvor er forresten 'Rønildfjerdingen'?Beste hilsnerNils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Rønildfjerdingen ligger i Østre Skjeberg. Gården Rød og Rønneldgårdene ligger der. I en periode på 1800-tallet kom lensmannen fra en av Rønneldgårdene.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Carola Kleven

Hei, litt gammel tråd. Men har du noe info om personene fra Rønnildfjerding? Hvilken slekt gransker du?Jeg har også slekt som har bodd på disse gårdene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Axel Braathen

Hei Carola!Jeg beklager sent svar, men jeg har vært bortreist noen dager.Du kan finne en del opplysninger om noen av Anders Halvorsen's i en 'GenView fil' på min slektsside her: Lenke. Scroll ned til boksen under tabellen med noen bygdebok-avskrifter jeg har lagret der, og klikk på lenken til GenView filen -- som jeg garanterer at er virus-fri. Du finner en bruksanvisning for denne filen like under lenken jeg har lagt inn.Jeg har funnet noen ytterligere opplysninger som jeg foreløpig ikke har lagt inn i denne filen, men som jeg vil prøve å få lagt inn så snart som mulig.Mvh Nils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Carola Kleven

Hei!Beklager at jeg ikke har sett denne.... Tusen takk for info, tror ikke denne mannen har så innmari mye med min slekt å gjøre.. Men jeg skal ta vare på info, har en liten 'tørke' på slektsforskningen, så permen har støvet litt ned.... :o)Takk igjen for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.