Gå til innhold
Arkivverket

[#50258] Tanten min fyller 80 år 3. juli, hjelp meg med anetavlen


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Jeg har kommet et stykke på vei, men står fast på noen punkter. Ettersom jeg har så kort tid på meg rekker jeg ikke å bestille de aktuelle bygdebøkene for oppslag. Takknemlig for all hjelp jeg kan få. De aktuelle områdene er Åfjord, Bjørnør og Soknedal i Sør-Trøndelag, Froen i Gudbrandsdalen.Anders Jonsen Hagen, født 1829 på Hage i Soknedal, ST, død før 1900, folketelling 1865 på Oldernesset, Åfjord, ST. Han giftet seg med Anne Johannesdatter, gift 26.12.1856 i Vor Frues kirke, Trondheim, ST, bosted (fam) 1858-1863 i Tromsø, bosted (fam) 1870 på Sandhalsen, Åfjord, ST. Hvem var foreldrene hans?Anne Johannesdatter, født ca. 1834 i Fron i Gudbrandsdalen, folketelling 1865 på Oldernesset, Åfjord, ST, folketelling 1900 på Forfot, Åfjord, ST, føderaadskone, enke Bestemoder. Ved vielsen er hennes far oppgitt å være Johan Sivertsen smed. Hvem er foreldrene hennes?Berit Marta Olsdatter, født ca 1824 i Bjørnør, ST, folketelling 1865 på Lunde, Bjørnør, ST. Gift med Peder Pedersen Lunde, født ca 1820 i Åfjord. Gift 13.07.1851 i Bjørnør, ST. Ved vielsen oppgis farens navn til Ole Ingebrigtsen. Hvem var foreldrene hennes?Jeg har lagt ut det jeg foreløpig har på denne adressen http://www.sagflaat.com/Forfot-anetavle.htm. Siden oppdateres fortløpende og den har linker til kirkebøker der hvor jeg har funnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sagflaat

Takk for den Arne. Har sett etter vielsen til foreldrene, men ikke funnet den 1816-1829 Soknedal. Har derimot funnet familien på Hagehoug i 1865. Det gir jo mulighet til å komme lengre bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sagflaat

Da har jeg funnet at Jon Andersen er f. på Sæter i Soknedal 1790, foreldre Anders Arntsen Sæter og Gunhild Hansdatter Haugen. Bakover der har jeg fra tidligere en del registreringer. Kona Siri er f. på Hage. Vielsen er 05.10.1817 i Budal kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sagflaat

Jeg har nå oppdatert anetavlen med forfedre på Anders Jonsen f. 1829. Jeg var så heldig at jeg hadde mye registrert fra Soknedalen fra tidligere, flere generasjoner falt på plass.Mangler fremdeles info om Anne Johannesdatter (Johansdatter?) fra Froen og Berit Marta Olsdatter fra Bjørnør.http://www.sagflaat.com/Forfot-anetavle.htm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.