Gå til innhold
Arkivverket

[#50261] Samsing og Otterbeck


Gjest Inger Sofie Olberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Sofie Olberg

Hei prøver å bistå en fra Sverige med denne slekten:'Det som jag hittade är... Snickare Petter Larsen Otterbeck *1806 Tönsberg Hustru Kirsten Magrethe Samsing *1809 Tannons Pr. ? Barn: Lauris Emil *1834 Tönsberg Petter Christian *1839 Tönsberg Lorentz Christian *1845 Tönsberg Elise Maria *1848 24/1 Tönsberg Jens Oskar *1852 Tönsberg Mattias *1855 Tönsberg'Det jeg selv har funnet på 'Vestfoldslekt' er: År: 1800 Trolovelsesdato: Vielsesdato: 15.08.1800 Kirke: Sogn: St. Laurentii Sivilstand brudgom: Ungkarl Yrke brudgom: Fornavn brudgom: Lars Etternavn brudgom: Andersen Otterbech Bosted brudgom: Tønsberg Alder brudgom: Fødested brudgom: Sivilstand brud: Enken Yrke brud: Fornavn brud: Maren Etternavn brud: Pedersdatter Bachen Bosted brud: Tønsbergjeg har også funnet dåpen til Elise Marie i 1848, men jeg kjenner ikke slekten og gjetter bare når dette muligens kan være foreldrene til Kirsten Magrethe: Kirkebok: MINI II1 Side: 272 År: 1794 Trolovelsesdato: Vielsesdato: 27.12.1794 Kirke: Sogn: St. Laurentii Sivilstand brudgom: Yrke brudgom: Hr. Skipper Fornavn brudgom: Gregers Etternavn brudgom: Samsing Bosted brudgom: Alder brudgom: Fødested brudgom: Sivilstand brud: Jomfrue Yrke brud: Fornavn brud: Anna Petronella Etternavn brud: BullPå FS fant jeg dette: Dåpen til Elise Marie: ELISE MARIE PEDERSEN FemaleChristening: 05 MAR 1848 Tonsberg, Vestfold, Norway Parents: Father: PETTER CHRISTIN LARSEN Family Mother: KIRSTEN MAGRETHE SVENLING ??? PETER CHRISTIAN LARSEN Male FamilyParents: Father: LARS OTTERBECK Family KIRSTEN MAGRETHE SAMSING Family Marriage: 06 JUN 1847 Tonsberg, Vestfold, Norway Husband Age at Marriage: 39 Wife Age at Marriage: 36 Parents: Father: BUCHOF SAMSING Noen som kan bistå?mvh inger Sofie Olberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

'Gregers Andersen Samsing, 1799-1815, skibskaptein, senere kjøpmann i Tønsberg, svigersønn av Martinius Bull, som eide bruk 1. F. 1763 i Tønsberg, d. 1815; ektet 1794 Anne Petronelle Bull, f. 1777 i Tønsberg, d. s.st. 1836. Fire barn: 1. Andrea Johanne, f. 1796, g. 1822 m. kanal- og havneinspektør, major Frederich Christopher Gedde, Tønsberg. 2. Martinius, f. 1797. 3. Clements Thue, f. 1798, skibskaptein; ektet 1830 Andrea Isabella Samsing, Tønsb., f. 1794, d. 1830. 4. Død liten. (M. Bull, østlandsslekten Bull, s. 86.)'Ingen datter Kirsten Margrethe nevnt.Teeksten er hentet fra Lenke- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Kirsten Magrete Samsing er døpt 15. november 1810 i Brunlanes (Berg kirke):LenkeFaren er baadsmand Isaach Samsing ved Roe-Flotillen og hans hustru Elen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Vielsen mellom Enkemand, snedkermester Peter Christian Larsen Otterbech og Pigen Kirsten Magrethe Samsing 6. juni 1847 i Tønsberg:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Jeg antar du kjenner til at Tønsberg-slekten Otterbech stammer fra skipper og reder i Tønsberg Anders Eriksen Otterbech (1731-1781) som kom fra gården Østre Oterbekk på Nøtterøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Sofie Olberg

Takker for svar, men som jeg skrev tidligere, så kjenner ikke jeg til slekten, men antar at alt stoff er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.