Gå til innhold
Arkivverket

[#50266] Anders Torgersen Treider og Gunnild Christensdatter Kinn


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Mulig at varmen begynner å ta på, men jeg finner ikke ut av hvor det har blitt av Anders Torgersen Treider f.1756 gift med Gunnhild Christensdatter Kinn f.1757. De giftet seg i 1783 Ås kirke, par nr 12 til venstre Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-235>Lenke . De fikk datteren, Anne Christine i 1788 Permanent sidelenke: Lenke . Anne Christine Andersdatter Treider giftet seg i Ås 1817, med kongelig bevilgning, etter hva jeg kan tyde, par nr.30 Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut som Anne Christine i 1801, og om det er rette person så kan det vel se ut som om foreldrene er døde. LenkeKanskje Mari Christensdatter er søsteren til moren til Anne Christine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Det stemmer at det er søsteren til Gunnild, men jeg finner ikke den Anne Christine under konfirmerte. Anne Christine har også sin onkel Paul Treider og hos han bor datteren Anne Christine [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=39&filnamn=f10214&gardpostnr=190&personpostnr=2630&merk=2630#ovre>Lenke og henne finner jeg ikke under døpte, men under konfirmerte Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Cathrin Jegersberg

I følge Ås bygdebok flyttet flyttet Anders Torgersen fra Børsum til Pipervika og jeg lurer derfor på hvilket kirkebøker tilhørte dette distriktet.Håper på finne ut hvor foreldrene til Anne Christine Andersdatter Treider døde.Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.