Gå til innhold
Arkivverket

[#50278] Elias Olsen Høylandet, Grogn og Aunet, Sømna


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

HeiElias Olsen f. 1802 som finnes fra 1865 i Sømna er ifølge de forskjellige folketellingene fra Grogn eller fra Høylandet i Nord-Trøndelag.han var gift med Lavine Jakobsdtr f. 1805 i samme områdetDe var trolig gift ca 1828 da deres føtste sønnJakob var f. 1828 De hadde eller barnaKaren Anna f. 25/10-1840 Dalsaunet, Vik, Sømna g. 17051863 m. Lorents DinesenDidrik Eliasen 16101842Christian Eliasen f. 1846Er det noen som har noe om dette parrets forfedre? etc.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Dette høres nok ut som Elias Olsen Råum og Lavina Jakobsdtr Øie. Det er Grong, Overhalla og Høylandet aner på dem begge. Foreldrene til Elias Olsen var Ole Nilsen Råum(1755-1820) og Anna Fredriksdtr(1762-1826) Foreldrene til Lavina Jakobsdtr Øie var Jakob Larsen Øie(1775-1823) og Kirsten Pedersdtr Fosland(1768-1848) Jeg har forøvrig at de skal ha hatt 6 barn. Jakob 1828, Karen Anna Ole Markus f 1836 Didrik 1842 Peder 1845 Christian 1848 Dette kan selvfølgelig være feil, men mener det kommer fra bygdeboka for Høylandet. Jeg har ganske mye på Lavinas aner, noe mindre på Elias. Jeg er selv fjernt i slekt med Lavina.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heibarna du nevner er sikkert rett, det er jo 12 år mellom de to første jeg har.det er dattere gift med L. Dinesen som har etterkommere her i Harstad.Har du mulighet å lage en Anefil? eller vet du om de finnes på nett?steiols5 start . noSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

HeiElias og Lavina er å finne i Sømna bygdebok bind 4 under gården Aunet. De hadde ti barn sammen, og Elias hadde ei dtr. før de ble gift.Vdr. Karen Anna f. 1840 d. 1909. Hun ble i 1863 gift på Vega med Lorents Martines Dinesen. Bosted Buksnes i 1865, seinere Bessebostad og Sama Trondenes. De hadde sju barn og to av disse var f. på Sømna. Laura Karoline f. 1864 Aunet g. 1891 Paul Kristian Nilsen. Bosted Sama. Alfred Joakim var f. 1883 Dale på Sømna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heien av deres sønner kalles Claudi på FS (Jakob) har andre slekten dette etternavnet eller?Har funnet familien på Buksnes og delvisi Sømna kirkebok, mangler bare Vegadelenog Dines Eriksen og hans kones opplysninger, og hvor de bodde på VegaSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg antar at det bare er å fjerne et par spacer og legge inn et @ i mailadressen din. Prøver ihvertfall. Hadde vært hyggelig om du ville dele etterkomerne ders.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.