Gå til innhold
Arkivverket

[#50289] Søker foreldre til Salve Andreas Jacobson, født 1853 i Lund prestegjeld.


Gjest Bjørg Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hetland

Jeg søker etter foreldrene til Salve Andreas Jacobson. Han er oppgitt å være født i 1853 i Lund prestegjeld. Jeg regner med at dette ligger i Rogaland. Kan noen hjelpe meg? Mvh Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest A. Vidvei

Monen var i Heskestad, en del av Lund kommune og prestegjeld, men også en periode selvstendig. Her finner du gutten konfirmert i Heskestad kirke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=kf11131854b&gardpostnr=405&personpostnr=1213&merk=1213#ovre>Lenke Familien bodde først på Gursli i Lund, der moren hans kom fra, og der han ble født. Senere bodde de på Monen i Heskestad (FT 1865) og så kom de til husmannsplassen Rossekleiva under Eikeland østre i Heskestad. Her døde faren som fattiglem i 1884. Moren levde i mange år ennå. Her er hun (antakelig) i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Hei Agnete Takk for hjelpen. Salve Andreas ble gift med Berthe Severine Rasmusdatter fra Skåre nå Haugesund. Iflg. Klokkerboken for Bruvik nr. 1 1878 - 1907 ble datteren Josefine Amalie født 14.09.1878 og døpt 27.10.1878 i Dale Bruvik. Vielsen for Salve Andreas og Berthe Severine oppgis til 13. august 1878. Ved folketellingen i 1900 bor familien i Haugesund. Salve Andreas er da murer. Ved dåpen til Josefine Amalie står han som stenarbeider. Salve Andreas var oldefar til min mann. Mvh Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Takk Agnete. Er det mulig å få vite litt mer om bakgrunnen til Salve Andreas sine forfedre? På forhånd takk. Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Send meg en epost på agnetesch**@**gmail.com, så er vi i kontakt. Kutt ut stjernene når du skriver inn epost-adresen. De skal bare lure de som jakter på epost-adresser til mindre høviske formål! Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.