Gå til innhold
Arkivverket

[#50294] Karen Tronsdatter Vigertangen, kanskje fra Modum eller omegn


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Jeg har problem med å finne ut hvor hun kom fra, og hvor hun havnet. Har tidligere lagt inn en etterlysning under Dis-forum for Modum i Buskerud og det eneste som er klargjort er at Vikertangen var ett sted v.Vikersund som idag heter Tangen. Lenke til dåpen av hennes uekte sønn her i klokkerboken for Modum : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8499&idx_id=8499&uid>Lenke =ny&idx_side=-28 Og samme dåp i ministerialboken : Lenke =ny&idx_side=-83 Barnefaren har giftet seg et par måneder tidligere i Modum med Andrine Gulbrandsdatter (Rypaas?) Lenke =ny&idx_side=-255 Konfirmasjonen til sønnen Hans Andreas :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei..En mulighet er en Karen Trondsdtr fra Eiker, hun er født i 1855. LenkeHar du sjekket om hun kanskje finnes som innflyttet til Modum ??.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Det kan være henne, er klar over de veldig få mulige Karen Tronsdøtre, men mangler fakta som knytter noen av dem til Hans Andras. Men har ikke tenkt på innflytting, kanskje det kan være noe spor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Det ser ut som det ikke alltid føres opp innflyttede, bare utflyttede. Men ingen Karen Tronsdatter flytter ut fra Eiker til Modum fra 1866 til 1872 som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Du har ikke sett i 1875 folketellingen for Modum ? Mest sannsynlig så holdt vel Hans Andreas seg i Modum helt til han flyttet til Bamble i 1893.En annen mulighet er jo at kanskje hans mor døde tidlig (kanskje det var grunnen til å flytte fra Modum ??)Mvh. Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ivar Tyrhaug

Gjennom en etterlysning under slektsforum på Dis under Buskerud og Øvre Eiker har en hjelper sett etter i ft 1875 for Modum og der bor sønnen Hans Andreas på 4 år som lægdslem på gaarden nordre Engelstad hos Torger Olsen og Anne Mathia Torgersdatter. Ingen Karen Tronsdatter i Modum i 1875. Nå har jeg gått igjennom døde i Modum fra 1871 til 1876. Men der er ingen Karen Tronsdatter etter det jeg kunne se i farten, skal gå over en gang til for det var noen sider som var smått skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.