Gå til innhold
Arkivverket

[#50303] Hans Hansen Bjånes, f. ca 1834 i Os, Hordaland


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

FT 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=63&filnamn=f61243&gardpostnr=296&personpostnr=1833#nedre>LenkeJeg tror nok at hans far var Hans Hansen Bjånes f. ca 1803, men finner ikke hans mor.Dersom det er rett så var hans foreldre igjen Hans Halversson Bjånes f. ca 1752 og Marthe Hansdtr f. ca 1764.Ft 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Fant en Hans Hanson født på Bjånes og dpt.1835 av foreldre Hans Hanson og Guro Nilsdtr. Se nr. 32 Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Far til Malene er Mons Olson på Nedre Eide. Her er giftermålet til Hans og Malene. Se nr. 16 Lenke Mvh, Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tusen takk skal dere ha begge to, det er tydlig rette personer.Jeg fant dette paret på FS, men var ikke sikker: Lenkemvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er de i skanna kirkebok: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11625&idx_id=11625&uid=ny&idx_side=-216>LenkeDe kommer begge fra Bjånes, han 29 og hun 26.Men jeg finner ingen Guro Nilsdtr i 1807, derimot finner jeg en i 1805 med foreldre Nils Eriksen og Guro Bergesdtr. Men de bor på Hope i Fusa i 1801, så de er nok ikke rette foreldratil den Guro som gifter seg med Hans:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner ingen Nils på Bjånes i 1801, kandet hende hun kom fra Fusa allikevel?Er det noen som har bygdeboka og kan sjekke?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er vel Mons Olsson med foreldre på Eide i 1801, det passer med alder ved hans död: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=116&filnamn=f11243&gardpostnr=172&personpostnr=2752&merk=2752#ovre>LenkeBritha Hansdtr kan muligens være den Britha Hansdtr som ble födt i 1802 av foreldre Hans Hansen Björnen og Britha Paulsdtr.Dette paret ble gift den 5/7 1801 Lenke, da står han som ungkar, men i ft 1801 står han med en annen kone: Britha Nilsdtr og Britha Paulsdtr er tjenestepike på gården. LenkeMulig at dette er hans förste ekteskap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror jeg har funnet ekteskapet til de rette Mons Olsen Eide og Brite Hansdtr. Det ser ut for at hun kommer fra Bjånes, så da er nok den over gal. Hun var 22 år i 1816 og han var 30: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da finner jeg henne i ft 1801 som datter til Hans Halvardsson Bjånes og Marte Hansdtr: LenkeDette paret hadde jeg allerede som foreldre til Hans Hansson Bjånes f. 1803, da vil det si at han giftet seg med sin kusine Malene Monsdtr. dersom alt dette er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.