Gå til innhold
Arkivverket

[#50310] Trenger hjelp til oppslag i kirkebok Østre Toten


Gjest Trond Rødningsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Rødningsby

Kan noen gjøre ett oppslag i kirkeboka for Østre Toten (Hoff) for meg å finne ut hvem som står oppført som foreldre til Petter Pedersen og Martine Evensdatter, gift 18.11.1885?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei jeg ser at disse kirkebøkene ikke ligger ute på nett.Vet du når disse 2 er født? da vil vi vel muligens finne de i ft1865.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Rødningsby

Ja, det er nok mulig å finne dem i 1865-tellinga, men for å være sikker på at jeg har riktige personer må jeg få sjekket i kirkeboka. Og siden den som du sier ikke ligger på nett har jeg ikke fått gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Her er de vel i FT 1900 så har du noen årstall å gå ut fra: LenkeDu kan lete i kirkebøkene for Østre Toten etter dåpen deres. Hoff sogn har ikke egne kirkebøker så tidlig.På Familysearch fant jeg en Marthine Evensdatter døpt 20.11.1853 og en Peter Pedersen døpt 25.11.1860, begge i Østre Toten.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Rødningsby

Har funnet alt dette, men siden kirkebøkene for Østre Toten ikke ligger på nett for disse årene er jeg like langt. Finner også flere Peter Pedersen i tellinga for 1865, men uten å få sjekket da disse to giftet seg, og hvem som står oppført som foreldre, kan jeg ikke være sikker på hvem som er rett.Når det gjelder Marthine Evensdatter finner jeg ikke henne i 1865-tellinga for Østre Toten, og hun burde jo være der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Rødningsby

Dette har jeg også funnet, men ting tyder på at dette er den Marthine jeg leter etter. I tellingen for 1875 bor hun igjen sammen med foreldrene, og har fått en datter utenfor ekteskap. Link : Lenke.Spørsmålet er, hvor kan hun være i 1865-tellingen. Og nok en gang, for å være helt sikker på at dette er henne må jeg få sjekket hvem som står oppført som foreldre da de gifter seg.Når det gjelder kandidaten til Peter er også dette den jeg ser på som mest sannsynlig, men kan jo ikke være sikker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Rødningsby

Kan også ta med at faren til barnet til Marthine Evensdatter i 1875-tellinga er Thomas Larsen på Skullerud, Østre Toten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Ministerialbok Ø. Toten, side 299, lnr. 17:ungk. tjener på Homb Peter Pedersen, født 1860 på Mellemrustad, konf. her, Far: hmd. Peder Olsen.pige Martine Evensdatter Apelsvoll, født 1854 på Bakkeeie, konf. her Far: hmd. Even HansenForlovere: Jens Homb og E. Homb.Merknad: Hun har havt et uægte barn med Thomas Skullerud. Dette skulle vel være riktige folk.mvh heljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Rødningsby

Takk. Da var det rette personer jeg hadde funnet. Bra å få det bekreftet, da kan jeg gå fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Janice Webb

Hei Trond,Can you email me directly about Gunild Hansdatter & Peder Andersen??My email address is jilawebb@hotmail.comMange takk Jan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.