Gå til innhold
Arkivverket

[#50313] Nannestad - Jens Hansen og Elen Amundsdatter på Mellom Eeg slutten 1700-tallet.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har noen mulighet til å slå opp i bygdebok for Nannestad under Mellom Eeg å se om det står noe om ekteparet Jens Hansen og Elen Amundsdatter.I FT 1801 er hun enke etter annet ekteskap, og bor hos datteren Margrethe med familie på Mellom Eeg med ugift datter Berthe født 1780.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7663&idx_id=7663&uid=ny&idx_side=-82>Lenke(Nr. 4 nedenfra på side 145).Datteren Margrethe skal være 21 år i FT. Jeg har lett i skannede kib fra 1773 til 1780, men finner verken henne eller andre barn døpt i Nannestad i denne perioden.Berthe gifter seg her med enkemann Ole Andersen Kopperud fra Ullensaker (siste vielse i 1801).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Bjerke

I Nannestad bygdebok bd.2 s.63 i artikkelen om Matrikkelgaarden Vesle-Eik, finner jeg dette ektepar.'Jens Hansen fra Berger, hette det i 1766 (Berger i Eidsvoll?), f ca. 1733, d 1799.' gift med Eli Amundsdatter, f ca 1737, d 1804, som var gift 1. gang med Gudbrand Olsen Vesle-Eik.Eli var datter av Amund Arnesen og Siri Kristoffersdatter paa Sandsnesseter i Nannestad.Datteren Margrete er født 1767, staar det, men hun er ikke ført inn i barneflokken til sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk for fin informasjon, Robert - og fra Wisconsin da,en fin stat. Har bodd mange år i Illinois. Nå blir det lettere for meg å lete i de scannede kirkebøkene nå som jeg årstall. Takk igjen - Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.