Gå til innhold
Arkivverket

[#50322] leter etter Kasper Engebretsen


Gjest Ingvild Wierli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Wierli

Hei.Jeg leter etter K©asper Engebretsen sin familie. Kasper er født i Oslo i 1872, men faren Ole Andrias Engebretsen, er fra Eidsvoll (folketellingen 1875). Hans kone, Helene er fra Drøbak. Lenger kommer jeg ikke. Noen som kan hjelpe? På forhånd takk.Mvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette ser ut til å være dåpen til Kasper nr.171, og da er det vel også en mulighet for at foreldrene giftet seg samme sted i 1871 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

De giftet seg i Drøbak, den 30. april 1871:Enkemd Maskinist Ole Andras Engebrethsen, f. Ejdsvold 13/11 1843, far: E. Hansen, og p. Helene Kaspers, f. Drøbak, 3/6 1850, far: K.Jensen.Det kan være verd også å legge merke til at Johan Kr. Kaspersen er fadder ved Caspers dåp ovenfor. Det kan muligens være en bror av Helene.mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan ove askautrud

Det kan jo være Engebret Hansens familie vi finner her i Eidsvoll i 1865 med en sønn Ole i noenlunde riktig alder:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Wierli

Tusen takk for fantastiske svar. Dette var virkelig til veldig god hjelp. Jeg har lett og lett uten å funnet noe om helst. Nå noterer jeg febrilsk etter som svarene kommer opp:-) Igjen, takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jan ove askautrud

Fint Berit,Helene Caspersd ble konfimert i Drøbak den 27. mai 1866. Der er det opplyst at hun er født 3. jan 1850 i Drøbak. Foreldre er Arbeider Casper Jensen og Hustru Kirsten Johannesd.Så da har du vel Helenes foreldre på plass, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Å komme videre i Eidsvold med Ole Andreas Engebretsen kan være mer vanskelig.Engebret Hansen i Bårlidalen i Eidsvoll som jeg lenket til ovenfor dør i 1891 ifølge Eidsvoll Bygds Historie, Gårdshistorien, Bind III, side 160.En mulighet for deg videre kan være å sjekke med Statsarkivet i Oslo eventuelle opplysninger i dødsfallsprotokollene fra sorenskriveren for å se om det ved dødsfallsregistreringen er nevnt etterkommere etter Engebret Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

HeiDette er nok ikke samme Casper Engebretsen, for denne er født i Næs (men det er jo veldig nær Eidsvoll) sammentreff? Han er bror til min tippx2 oldefar. LenkeSiw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.