Gå til innhold
Arkivverket

[#50325] Paul Andreas Olsen og Marith Pedersdatter, Klæbu


Gjest Bjørn Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eriksen

Jeg leter etter barna til dette ekteparet. Jeg har funnet følgende: Magnhild (1849), Karen (1850), Peder (1851), Torsten Olaus (1853), Martin (1857). Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om dette er alle barna, eller om det kom til noen seinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Molfrid Loftsgarden

Kan ikke finne flere barn etter dette ekteparet i Klæbu.Mulig at dette er kjent for deg fra før: I 1857 flytter familien fra Klæbu til Tromsø.MINI 618A05 (1843-1862)Klæbu,Sør-Trøndelag. Inn- og utflyttede 1857, side 310, nr. 21 Inderst Paul Andreas Olsen Næsset - 34 år med hustru Marit Pedersen - 30 år og barn, Datter Magnhild, sønn Peder, sønn Torsten og sønn Martin (Attest 4.juli 1857)I 1865-telling for Tromsøysundet, under gården Lorentsdal finner jeg følgende: Bereth Johnsdatter - 60 år og Martin Paulsen - 9 år som er hennes fosterbarn og er født Klæbo Prgjeld. I samme telling, på gården Kalsletten 44a er Magnhild Paulsdatter tjenestepike, hun er 17 år,ug og født på Klæbo I samme telling, på gården Ramsfjordnæs 61a1 er Peder Paulsen, tjenestekarl, han er 15 år, ug og født på KlæboI 1875-telling for Tromsø by, Vestregade - Gardnr. 424, finner jeg en Peder Paulsen, som da er gift og er født 1851 i Klæbo.Mh Molfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.