Gå til innhold
Arkivverket

[#50331] Når døde Nicola Elisabeth f. Olsdatter, gift Andersen?


Gjest Magnhild E. Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnhild E. Sørlie

Nicola Elisabeth Olsdatter f. 1902, ble 19.12. 1927 viet til Lars Andersen, i Borge kirke. Her står at bruden var fraskilt i og eksmannen het (Mathias?)Jeg lurer på hvor hun ble gift 1. gang og hva denne mannen het. Har vansker med å tyde dette på digitalarkivet!Kan noen hjelpe meg med når Nicola Elisabeth døde?? Mener hun bodde i Borge i Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Bruden er fraskilt iflg.......erklæring af 8/3-27, tidligere ægtefelle bygningssnekker Mathias Andreassen R(?)othe.... af Forberg/Fosberg? -------- Ønsker vielse ....... 19(14?)/11 kl.4.Venle helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kva tid ho døydde er ikkje så enkelt å finna ut av, då det er sperra etter 1927.Men det kan jo vera ho er å finna i gravstedregisteret, har du leita der?Det går jo også an å henvenda seg til krk.kontoret i Borge og be dei om eit oppslag(dvs.leiting, ikkje alltid dei har tid til slikt) i krk.bøkene.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg fann henne ikkje i gravstadregisteret, søkte på f.dato og fornamn byrjar på Ni.., så der er ho ikkje. Dvs. viss ho ikkje kutta ut det fyrste namnet sitt, viss ho det gjorde så er ho der gjerne, men no skal eg finna senga :-)Venleg helsing Mariann. PS:dei gifta seg 19.11.1927, ikkje 19.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild E. Sørlie

Takk for informasjon. Har sett under gravstedsregister, men skal nok se nøyere. Jeg får finne ut hvor Forberg/Fossberg er og se om jeg kan finne henne gift der 1. gang. Hun bodde i Vestre Fredrikstad, antagelig konfirmert her i 1916. Ha en god natt! Vennlig hilsen fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.