Gå til innhold
Arkivverket

[#50350] Tyding av kirkebok, Hurum.


Gjest Mtte Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Sværholdt

Denne var ikke enkel, men jeg mener at første bokstaven ihvertfall er en A (hvis du ser på navnet Andrine litt lengre oppe til venstre) Håper noen er flinkere enn meg til håndskrift-tyding.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Er usikker på fødestedet, men kan det stå Avestad? Det er et sted som heter Avesta, men det ligger i Dalarna, ikke i Värmland. Konfirmasjonsstedet leser jeg som Fogelvig (Fågelvik i Värmland)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mtte Fausko

Har funnet innflyttingen, der mener jeg det står Elfsbergs län og Forsbacka, er det i Vermland.Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Kan ikke se noen Karl Johan Jansen som innflyttet på den siden du lenker til. Er dette en annen person enn den du spør om i innlegg 1? Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. rustad

Ja, når jeg flyttet blikket fra venstre til høyre, så jeg ham også ;-) Enig i tolkningene i innlegg 4 og 5, men det er helt forskjellig fra det som står i lenken i innlegg 1.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.