Gå til innhold
Arkivverket

[#50353] Sorenskriver Niels Lembach


Gjest Leif Biberg Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Biberg Kristensen

På Solumslekt har jeg registrert en 'Løytnant Lembach' som får flere barn i Solum i 1720-årene: [url="http://solumslekt.org/slekta/famark.php?person=7665>LenkeJeg søkte etter Lembach på Google, og fant den senere sorenskriver i Fet Niels Lembach. På Runeberg ligger en artikkel skrevet i Dansk Biografisk Leksikon av H. J. Huitfeldt-Kaas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg ville tro løytnanten kunne være Andreas Lembach, ifølge Ovenstad dømt til å avgå 12.07.1725 (stadfestet 12.07.1725). Andreas Lembach var ved Nedre Telemarkske kompani.Uansett er løytnanten neppe identisk med den senere sorenskriver i Nedre Romerike. Forøvrig utnevnt 13.02.1728.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Takk skal du ha. Da blir jo navnet på denne tråden så misvisende at jeg heller starter en ny om Andreas Lemback.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Andreas kunne være bror til Niels ? Øvrige søsken av Niels: Michel Olsen Lembach, Samuel Olsen Lembach og Hedevig Olufsdatter Lembach gm William Walker, alle disse 4 i Fr:hald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.