Gå til innhold
Arkivverket

[#50355] Emigranter til Usa


Gjest Nellie Irene Reif
 Del

Recommended Posts

Gjest Nellie Irene Reif

HeiHar lett etter Sverre Adelsaten Mathisen og fant ham død i Utah Usa Field Value Records Results Last Name MATHISEN 713 713 First Name SVERRE 621 4 Middle Name A Scanned Birth Date 05301905 ScannedThe results column above might not be applicable -------------------------------------------------------------------------------- Name Age Birth Death Last Residence Last Benefit SSN Issued Tools Order Record? 1 SVERRE A MATHISEN 90 30 May 1905 28 Feb 1996 84105 (Salt Lake City, Salt Lake, UT) (none specified) 528-38-3280 Utah SS-5 Letter Add Post-em Search Ancestry.com Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om han var gift og eventuelt hadde barn,militærtjenest ,når han emigrerte.Han var sjømann.Nellie Irene Reif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Har funnet en god kandidat som emigrerte med M/S Stavangerfjord fra Bergen og ankom NewYork 10. mars 1948 som 42 år gammel mekaniker. Med seg hadde han kone Adelheid 38 år, hun var også norsk. To barn: Ellinor 10 år og Lillian 8 år, begge født i Norge.De reiste fra søster Alma Hansen i Ekrenbakken 10 i Bergen til onkel David Stensrud i 2015/so. 4th str i Salt Lake City, Utah. Reisen betalte de selv.Håper dette er riktig Sverre?Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det er det definitivt.Når eg legg lenka nedanfor inn i debatten på vanleg måte (med http framfor) vert halve lenka 'lenke', og halve ikkje, så difor gjer eg det slik (utan http):nl.newsbank.com/nl-search/we/Archives?p_product=SLTB&p_theme=sltb&p_action=search&p_maxdocs=200&s_dispstring=allfields(sverre%20AND%20mathisen)%20AND%20date(all)&p_field_advanced-0=&p_text_advanced-0=(%22sverre%22%20AND%20%22mathisen%22)&xcal_numdocs=20&p_perpage=10&p_sort=YMD_date:D&xcal_useweights=noMvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nellie Irene Reif

Hei SteinarTusen takk for kjempefin hjelp.Du har hjulpet meg til å løse en gammel gåte.Enda en gang tusen takk for kjempefin hjelpNellie Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.