Gå til innhold
Arkivverket

[#50390] Elida Sofie Hansen f. 1880 fra Øksnes til Buksnes


Gjest Asle E Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Asle E Hansen

HeiJeg lurer på om noen kan hjelpe meg med denne personen.Her er link til personen i folketellingen: LenkeJeg lurer på om noen kjenner til denne personen og vet om hva som skjedde med henne. Hadde hun familie osv. Jeg har forstått det slik at hun bosatte seg i Vestvågøy en eller annen plass.Hilsen Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Jeg finner en Elida Sofie Hansen under gravminner i Petvik, Vestvågøy. Fødselsåret avviker litt i forhold til kirkeboka for utflyttede, der det stod 1880. På gravminner står hun som født 27 apr 1878. Avviket er likevel ikke større enn at det bør sjekkes om det kan være henne. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asle E Hansen

Det står at hun bodde på Arvik hvor ligger dette, Jeg har en bydebok for Buksnes, men jeg tror ikke det var noe gård der som het Arvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Asle. Jeg mener at Arvik/Arvika ligger i dagens Hol, hvilket også Petvik kirkegård gjør. Arvik er ikke en egen gård, jeg er litt usikker på hvilken gård den tilhører, men det kan jeg finne ut i morgen. Det finnes egen bygdbok for Hol, men den har stort sett med bare de som eide land. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hei Asle. Jeg fant ikke Elida nevnt hverken under Arvika eller under hele Petvik. Under Arvik fant jeg en Albert Hansen som i alder KAN være hennes mann. De har også lik gravstein.(Se gravminner ) Noen her i kommunen vet nok noe om de, selv om det er ei 'stund' siden de døde. Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heii Hol- boken til Harstad biblliotek ligger et tilleg om slekter i Hol. og på s. 6 og videre i dette tilleget står detskannet utklipp lagt til linjer ellers er teksten ikke redigertAlbert Hansen, Arviken i Petvik, var f. 1872, g.m. Elida, f. i Kråkberget i Vesterålen. Deresbarn:1) Helene, f. 1902, g.m. Otto Iversen, Fygle,2) Bertin, f. 1905, g.m. Borghild Rasmussen,3) Olav, f. 1908, d. 1941, g.m. Lilly Sørensen,4) Anna, f. 1911, g.m. Joh. Abrahamsen,5) Heiberg, f. 1914, g.m. Emilie Nilsen, Leknes,6) Klara, f. 1917, g.m. Alf Bøe, Bø i Buksnes,7) Oskar, f. 1921, g.m. Pauline Sandberg, Sennesvik,8) Alma, f. 1924, g.m. Konrad Olsen, Uttakleiv.Albert Hansen og sønnen Bertin er omtalt under Petvik,litt nedenfor samme og neste side Elidas barn med - foran- Bertin og Borghild Hansens barn:1) Jon, f. 1934, g.m. Vilma, bor i Bodø,2) Alf, f. 1935, g.m. Kirstin,3) Else, f. 1937, g.m. Holger Tjønndal, Valberg,4) Elly, f. 1940, g.m. Frants Johansen, Ramsvik,5) Olav, f. 1942, g.m. Elinor fra Valberg,6) Hilmar, f. 1946, g.m. Haldis fra Valberg.- Olav og Lilly Hansens barn:1. Evan, f. 1935, gift og bosatt på Øst¬landet.- Anna og Johan Abrahamsens barn:1. Oline, f. 1933, g.m. Terje Krekling, Steinkjer.— Heiberg og Emilie Hansens barn:1) Ståle, f. 1947,2) Bjørn, f. 1948,3) Siv, f. 1951,4) Rolo, f. 1956,5) Viggo, f. 1958,6) Harry, f. 1961.— Pauline og Oskar Hansens barn:1) Svenn, f. 1951,2) Herluf, f. 1952,3) Edel, f. 1956,4) Svanhild, f. 1958.— Klara og Alf Bøes barn:1. Odd, Asbjørn, Randi, Kåre og Evy.— Alma og Konrad Olsens barn:1) Edny, f. 1943, bosatt i Moss,2) Karin, f. 1945, d. 1966 i Vesterålen,3) Tove, f. 1947, bosatt i Trondheim.Tror jeg har fått med alt, fra tilleggetEller er det vel en god omtale av Elidas slekt på Kråkberget i Øksnes bygdebok,Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heivet ike om denne linken virker men det skulle være mulig å søke etter Arvika Vestvågøy på nytt. det skrives ikke Arvik på kartet.LenkeHar ellers merket meg at hun du søker etterslekt på er av Schultz slekten som finnes i HadselSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asle E Hansen

Ja hun er av Shultz slekten, hun er min grand tante altså søster til min bestefar Emil Hjortdal Hansen. Vi er etterkommere av Pernille Shultz.Hilsen Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asle E Hansen

Oppdatering for de som kansje måtte finne på å bruke de data som er oppgitt tidligere.Der er noe feil i enkelte årstall der.Her er de riktige årstallene med datoer: Elida Sofie Hansen f 27.4.1878 d 3.5.1936 Gift med Albert Martin Lind Hansen f 22.2.1872 d 1948Source DIS-Norge Gravminner Petvik kirkegård.Barn:Helene Bertine f 25.9.1902 Source Hol KirkebokBertin Johan f 8.8.1905 d 20.12.1976 Source Hol kirkebok og DIS Gravminner PetvikOlav Nikolai f 6.9.1908 d 1941 Source Hol kirkebokAnna Elfrida Birgitte f 3.8.1911 d 29.12.1994 Source Hol kirkebok og Digitalarkivet Dødsfall 1995 - 2001Heiberg Signor Olai f 21.11.1916 d 5.10.1992 Source Hol kirkebok og DIS Gravminner PetvikOskar Ingemann f 16.7.1919 d 9.7.1999 Source Hol kirkebok og Digitalarkivet Dødsfall...Klara Josefine Hansen lever Jeg gir ingen videre info her av personvernshensyn.Alma Sofie Hansen f 6.11.1925 d. 30.12.1999 Source Hol kirkebok og Digitalarkivet Dødsfall...Hilsen Asle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.