Gå til innhold
Arkivverket

[#50398] Vart tog Guttorm vägen?


Gjest Tina Dimberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Guttorm Gundersen f.22/10 1911 i Sörskogbygda, Elverum. Jag vet att han flyttade utomlands, men vart? Jag har sökt i emigrantprotokoll, men utan att lyckas. Någon som har något bra förslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Tina Dimberg

Jag provar att återigen lägga ut detta ihop om hjälp att komma vidare med att finna upplysningar om min morfars storebror.Guttorm Gundersen f.22/10 1911 och döpt 1/1 1912 i Sörskogbygda, Elverum. Son till Gudbrand Gundersen (f.1882) och Elen Engebretsdatter Engen (f.1878). Guttorm var deras 3:e barn.Familjen ska ha flyttat från Elverum till Stor-Elvdal mellan åren 1912-1914. De övriga fyra syskonen födda efter Guttorm är födda i Stor-Elvdal, Ester 1914, Gudny 1915, Selma 1918 och min morfar Geirfinn 1919.Kan inte finns någonting mer om Guttorm, och vore oändligt tacksam för all hjälp och ev. upplysningar om honom. Tack på förhand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.