Gå til innhold
Arkivverket

[#50409] Emil Setter


Gjest Juha Teppo
 Del

Recommended Posts

Gjest Juha Teppo

Emil Setter, född 18 augusti 1881 i Norge, utvandrat till Minnesota USA 1903, dött 24 mars 1967 i Virginia St. Louis County. Hans Maka var min farfars kusin Ida Katharina Teppo, utvandrat samma år från Finland till Minnesota USA. Finns det någon som kan hjälpa mig och reda ut varifrån i Norge Emil kom ifrån och om det finns övrig släkt kvar i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har du noe informasjon om når Emil og Ida giftet seg? Setter kan for øvrg være en variant av Seter, Sæther, Sætre osv., eller del av et lengre gårdsnavn i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi S. Økern

Det stemmer nok det Grethe sier, for i 1930 tellingen, står han som SETTER, i 1920 som SATHER og i 1910 som LITTER (skrivefeil???). Jeg vil gjette på at 1920-tellingen er nærmest sannheten. De giftet seg ca. 1906, men det har jeg ikke funnet enda. Leter litt videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juha Teppo

Mycket riktigt som du skriver Heidi att dom kanske gifte sej 1906 när första barnet Carrie föddes 1907. Många olika varianter på efternamnet på folkbokförningskorten, jag tror själv iaf. att SETTER är rätt för att han har själv skrivit under inkallelseorder till WW1, och där står det klart och tydligt SETTER.

bilete2888.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Det blir vanskelig å finne fødested så lenge man ikke har et farsnavn å forholde seg til. Jeg har undersøkt på en del Seter/Sæter-gårder og finner under Sætervik i Bindal, Nordland en Emil Ottesen, f. 1881 (folketellingen 1900).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er nok ikkje den rette Emil, viss me skal gå utifrå at f.datoen stemmer.Den Emil i Sætervik, Bindal er f.7/6 1881, iflg. krk.bok med konfirmerte(døpte er ikkje scanna enno).viss du ikkje har bestil Deathrec på denne Emil som du har, så er det ein god ide å gjera det. Der vil du kanskje få vita meir.LenkeVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv-Inger Jørgensen

Uten mer informasjon ser oppdraget ditt ut til å være umulig å løse. Her er alle Emil'er født i 1881 i 1900-tellingen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.