Gå til innhold
Arkivverket

[#50417] Kirkebøger Frederikshald/Frederiksstad


Gjest Laila Nørgaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Nørgaard

Hej Jeg mangler hjælp til at udrede navne/steder i Norge. Er Frederikshald/Frederiksstad/Halden det samme - hvis ikke hvad er så forskellen. Jeg har en oplysning om, at en person (Peder Dampe) skulle være født i Frederiksstad d. 11/8 1719 - men jeg har ikke kunnet finde nogen kirkebog her på digitalarkivet! Er der ikke bevaret kirkebøger fra Frederiksstad fra tiden før 1758 - eller er de ikke skannet endnu/ ligger uder et andet navn. Håber på lidt hjælp - til en halvt udlænding :) Vh. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei LailaHalden het tidligere Fredrikshald. Mens Fredrikstad er en annen by i Østfold. Det er sikkert andre her som vet litt mer om historikken.Men for Fredrikstad er det bevart kirkebøker fra 1717, og den er skannet og ligger ut her på Digitalarkivet.Du vil også finne informasjon her om hvilke kirkebøker som finnes for de forskjellige prestegjeldene i Østfold (og resten av landet) LenkeHåper dette var til litt hjelpmvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.