Gå til innhold
Arkivverket

[#50418] Kan noen finne Tollefs dåp i Skånevik?


Gjest Gine Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gine Olsen

Hei!Har forsøkt å finne Tollef Michelsens dåp 26.1.1783 i Skånevik, Hordaland i de skannede kirkebøkene, men uten hell. Noen med flinkere øyne? Far til Tollef står som Michel Havnen i denne dåpen, men ifølge bygdeboka het han Michel Tollefsen (født i Indre Nes), hustru Brita Larsdatter (født i Leknes.FamilySearch's Vital Records Index har dåpen her: LenkeMvh. Gine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Ja, nå ser jeg det, jeg måtte bare helt innpå teksten i 150% forstørrelse, så tross at jeg var på riktig side, så glapp det. Tusen takk!Noen som greier fadderne? Først en Ole ....(?), så en Lars Abelvig (?), så Lyder ....(?), Guri ....(?) og til slutt en Marie Bø..(?)man.Mvh. Gine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har leita gjennom den skanna sida her (og nabosidene), men eg er minst like blind som deg, for eg er ikkje i stand til å finna dåpen til Tollef Michelsen.Apelviken (Apalvikjo) er som Havnen plass under Leknes, og der var opptil fleire som heitte Lars på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Tusen takk Arnfrid, det var flott, skriften er riktig gnidrete her!Marie, om jeg har talt riktig er det 24 linjer opp fra bunden på høyre side, men nærmest sammenklemt mellom to andre innføringer.Mvh Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.