Gå til innhold
Arkivverket

[#50421] Engel Birkeland


Gjest Roger Loen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Loen

Jeg søker etter forfedre til Engel Olai Birkeland, født 1883 i haugesund. Gift 2? ganger. 1. Henriette Dorothea Olsen 2. Katinka?? Han hadde 2 sønner som emigrete til USA; Alfred f. 1908 og Kåre. Trenger informasjon om disse. Videre vil gjerne jeg ha all mulig informasjon om slekten til Kantinka.Dette er et fantastisk forum, på forhånd takk for all bistand.MvhRoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Kan ikke finne ham døpt i Haugesund eller Skåre i det aktuelle tidsrommet. Han kan jo være fra Birkeland i Sveio, men jeg kan heller ikke finne han der. Har du andre opplysninger? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Loen

Han skal ha vært født i 1883. Fikk to jenter en i 1903 ( Ingerid) og en i 1906 (Signe) Bege døpt i HaugesundMvhRoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall datteren Signe Gunhilde, f. 10.10.1906, døpt 25.11.1906 i Haugesund. Engel Olai er sjømann.(nr. 102, nederst på siden) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei. Vielse i Haugesund 12.05.1901 mellom sjømann Engel Olai Gundersen, f. i 1883 i Sveen og Henriette Dorthea Olsen, f. 1879 Vibrandsøy, Torvastad. Kan han ha tatt navnet Birkeland?? Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Og her er giftermålet i Haugesund - 12.5.1901. Her står Engel Olai innført med etternavn / farsnavn Gundersen. Han ble født i Sveen 1883, og konfirmert der 17.4.1898. Faren hans heter Gunder Andreas Aaselsen og er blikkenslager. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Sveioboka under plassen Novå på Børkjeland står følgende: Hans Jonson Bjordal f.1826 d.1886 g.m Kari Hansdtr. f ca 1819 d?. Barn : Hansine Jonette f.1851. Ho fekk sonen Karl Andreas f.1879 med Tore H. Myge og sonen Engjel Olai f.1883 med Gunnar Aaselson Gjesdal. Kilde Sveio II, side 341, nr. 82 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Til innlegg 13: jeg har søkt i databasene over døde i Haugesund som går fram til 1935, men uten å finne første kona til Engel. Kan de ha flyttet på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er giftermålet til hans Jakob og Inger Gurine i 1873. Se Her er giftermålet mellom Hans Jakob Olsson og Inger Gurine Hansdtr. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Fikk en mail i dag med opplysninger om hvor Kathinka og Engel Olai ble gifte. De giftet seg i Nykirken i Bergen 27.6.1910. Kathinka Andersen var f.1887 og var fra Haus i Hordaland. De hadde sønnen Alfred Johannes f.3.2.1914. Hvor han ble født vet jeg ikke enda. Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Alfred Johannes ble født i Haugesund. Kathinka f. Vevle 1887 og Engel Olai Birkeland. Engel døde i Bergen 04.12.1955. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Loen

Tusen takk for all bistand. Jeg vet at Alfred dro til USA og døde der. Har ikke funnet noen slektninger/etterkommere etter ham i USA ennå. Han hadde også en bror, Kåre, som bosatte seg i Alaska. Kåre døde uten arvinger. MvhRoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.