Gå til innhold
Arkivverket

[#50458] Vet noen hvor dette er?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

I forbindelse med rydding i gamle familiealbum kom vi over dette, som ingen vet hvor er.Ingen påskrift. Ingen signatur.Familien min har hatt tilhold i Sogn, Sunnhordland, Hardanger, Nord-Rogaland, foruten Bergen.Håper noen drar kjensel på dette.Mvh Arnfrid M

bilete2892.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Det fyrste som slo meg var at dette MÅ vera Ulvik i Hardanger.... Kyrkjetårnet liknar veldig; også plasseringa av kyrkja i høve kaiområdet. Men det er vel mange kyrkjetårn som ser like ut?Det som forvirrar litt er at det er så trangt på kaien og at lia/fjella er såpass bratte i bak-kant. Skulle hatt tilgang på gamle foto frå Ulvik....Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det er frekt å spørre deg Arnfrid, men har du mulighet til å forminske formatet på bildene dine slik at filene ikke blir så store å laste ned, f. eks. i Resize Pictures?. Pga mangel på bredbånd har jeg problemer med å ta dem ned, de kommer etterhvert men det tar veeeldig lang tid. Jeg har ikke greid å få ned det siste bildet i Utåker-debatten, men skal prøve att siden. vennlig hilsen Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Roy Ove,der tror jeg sannelig løsningen kom allerede i innlegg 5.Da er det nok en tante av meg (f 1915) som sitter 'bak i rongji'. Hun arbeidet i Osterfjorden en periode før krigen.Til Reidar; jeg kan selvsagt gjøre fotoene mindre, -har bare ikke tenkt så langt siden jeg både laster dem og kan lese dem i full bredde på skjermen uten problemer.Jeg sender deg fotoet av meg og Chevy'en.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Kyrkjene liknar, men det er liksom for trangt på kaien og for bratt fjell/li i bak-kant. Eg var nok litt rask med å påstå det var Ulvik!Marianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror dere ikke det dukket opp et foto til fra samme sted, og der står det at det er Storholmen i Osterfjorden.

bilete2903.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.