Gå til innhold
Arkivverket

[#50461] Vielse i kirkebok for Modum. 1866


Gjest Alf Thore Skinstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes det står Hans Olsen Berg på Skuterudflaten, f. på Skuterudflaten, 24 1/2 år, far Ole Mathisen/Mattiasen? og Caroline/Karoline Christiansdt. 20 1/2år, f. Skretteberg, far Christian Johansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Brudeparet er Ungk. Hans Olsen Berg paa Skuterudfladen og Pige Karoline (eller Caroline, som det står i ministerialboken) Christiansdatter ibid (fra samme sted) . Fedrene ser for meg ut til å være Ole Mathisen og Christian Olsen. Brudgommen er 24 og et halvt år. Bruden er 20 og et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Rettelse: jeg skrev dessverre Olsen, selv om jeg så at det står Johnsen. Og jeg ser nå at Skretteberg nok er riktig fødested for bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Tusen takk for hjelpen.Jeg får skjekke kirkeboken for fødselen til brudgommen igjen. Det er ikke like lett å tyde det som er skrevet i kirkebøkene.Jeg føler meg temmelig sikker på at det er riktig brudepar.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.