Gå til innhold
Arkivverket

[#50479] Ingeborg Larsdatter, født i Melhus, Sør-Trøndelag 1778


Gjest Arne Nervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Nervik

Jeg søker opplysninger om Ingeborg Larsdatter. Da først og fremst hennes aner. Hun ble født i Melhus ca 1778 og døde i Åfjord 20.07.1867. Hun ble gift 14.01.1802 med Lars Andreasen Tornes, og fikk 4 barn med Lars. Lars døde før 1810 og Ingeborg giftet seg på nytt 10.01.1810 med Elias Svendsen Valleraunet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Kan dette være den Ingeborg du etterlyser FT 1801 i Melhus)? LenkeHer er hun ført opp sammen med sin mor, stefar og søsken. Alder passer i allefall.mvhReidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Kanskje noen kan gjøre et oppslag for deg i bygdeboka for Melhus, under gården Lefstad. Kan hende står det noe der for denne ektemannen hennes er ført som 'bonde og gaardbeboer' på Lefstad.Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei Arne.Du sier hun er født ca 1778. I FT 1865 er hun oppgitt å være 100 år, og alder ved død i 1867 var 97:LenkeDa er det sikkert oppgitt alder da hun giftet seg som stemmer med det du oppgir som fødselsår?Uansett - du må her regne med en god margin for hennes fødselsår ca 1778. Jeg har selv hatt problemer med at ulike kilder oppgir ulik alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror Kjellaug kan ha et poeng i innlegg 7 når hun sier at når hun sier at Ingeborg Larsdatter 23 på Bechen i 1801 kunne være søster av Gjertrud Larsdatter 36, gift med Arnt Nilsen 46. Disse har en sønn Nils Arentsen 4. I 1865 på Querndal med Bækken er det en kårmann Nils Arntsen 70 født i Melhus (jeg finner ingen kandidat for ham i Melhus 1801). Er disse to Nils en og samme person?Dette kan godt være et skudd i blinde eller et spor. Det vet man ikke før man utforsker det.Nå kommer jeg ikke lenger av mangel på skannede kirkebøker.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Nervik

Jeg takker dere. Det er godt mulig at hun er søster til Gjertrud Larsdatter. Jeg har gått ut fra 1801 tellingen når det gjelder fødselsåret. Etterkommere har jeg men er det noen som har mulighet til å finne hennes aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.