Gå til innhold
Arkivverket

[#50482] Vamraak hotell 1928?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Da er det ikke samsvar mellom dine notater Birger og gardssoga. Gardssoga kan være feil. På den annen side; kan Britha ha vært gm prest Davidson først, og senere med Ole Karolius?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

beklager! Jeg så ikke i farten at Oddvar hadde lagt inn lenke!Opplysningene om hans giftermål har jeg fra familien hans. Men selvfølgelig kan de ta feil. Ikke vet jeg.Hva sier Gardsoga om dette da?Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det er vel de som reiser over her. Ivar Davidsen med familie, blandt anna Ole Davidsen, du finner de i Rødøy i 1900. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, det stemmer Oddvar at det er noen av familien. Flere av barna ble igjen i Norge.Takk For det!Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har ikke lenger tilgang til Ancestry.com, slik som tidligere. Det ble for kodtbart. Men kanskje er der andre som kan prøve å finne familiene igjen i USA?Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Birger, best å lage et nytt tema. De siste ukene har vist at mange med gode USA-kilder har vært inne og hjulpet andre.Lykke til!Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg er ening i det, Arnfrid. Men jeg behøver ikke noe nytt tema fordi at jeg har hele familien. Det eneste jeg spurte om her var om det har sin riktighet at Britha Amundsdatter fra Østerbø ble gift med Ole Karolius Eide Ivarsen.Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan jo se ut for at prest Davidson er identisk med Ole Davidsen 4,5 år i 1901. Men jeg kan dessverre ikke dokumentere det.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har ingen anelse om han var prest eller ikke, men finner du en Ole Davidsen, prest eller ikke, så ville jeg gjerne vite hvor han befant seg!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da jeg i helgen var i 'heimbyga' Etne var jeg innom en 90 år gml onkel av meg, og han kunne fortelle at Lasse og Synneva i en periode hadde to hotell I Bergen, ikke så langt fra hverandre. Han kunne ikke helt huske adressen. Noen som kjenner til det? Han husket også at Einar og Hansine Bjordal hadde kolonial- og fetevareforretning like i nærheten av Vamraaks hotell.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Arnfrid.Jeg ville bare benytte anledningen til å svare deg på henvendelsen din til mag ang. Vamraak og Kalvåg i Bremanger.Min fars kusine, Konstanse Amanda Olsen f.23.04.1910 på Kalvåg i Bremanger- d. 20.08.1997 i Høyanger, giftet seg med Anders Vamraak f.1908. Han var sønn av Berge Andersen Vamraak f.22.01.1881 og Karolina Andersdtr. Søreide f.13.01.1881.Berge var bror til Lasse Andersen Vamraak. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Forøvrig kan jeg legge til at Anders Lassesen Vamraak døde på Vamraak 08.04.1929 og Ingeborg Amundsdatter døde samme sted 04.12.1929. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg må tilstå Arnfrid at jeg ikke har fulgt den grenen av treet. Men jeg mener å ha hørt det navnet nevnt i en eller annen sammenheng. Jeg kan prøve å finne ut av det om du vil. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg må tilstå Arnfrid at jeg ikke har fulgt den grenen av treet. Men jeg mener å ha hørt det navnet nevnt i en eller annen sammenheng. Jeg kan prøve å finne ut av det om du vil. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan bekrefte at Albert ble født 17.01.1886 som sønn av Anders Lassesen Vamraak og hustru Ingeborg Amundsdtr. Søreide. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heny Neverdal

Eit gamalt minne dukka fram då eg såg innlegget. For 50 år sidan budde vi ofte på Vamråk når vi var i Bergen. Det var slektingar til mor - frå Søreide - som dreiv dette. Eg synest å hugse at offisielt namn var noko med Holberg og minnest ei trapp opp frå 'Muren'. Men eg var berre smågut då og hugse feil. Ein sein kveld var det iallefall fullt der og vi måtte ta inn på Neptun - like i nærleiken. Dette var vintren 56 eller 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.