Gå til innhold
Arkivverket

[#50487] Berthe karine Olsdtr


Gjest Lindis Rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Lindis Rokstad

Hei.Er det noen som har opplysninger om Berthe karine Olsdtr Sand født 1819 i Stavanger? Jeg vet hun har en søster Henriche olsdtr sand gift i Bergen ca 1847 med Johan Kobroe.Foreldre var Ole Olsen sand og karen andersdtr, bosatt i stavanger Lindis Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen
Gjest Lindis Rokstad

Hei. Takk for hjelpen.Tenk om dette er mine. jeg har lett og lett i snart 10 år uten å ha kommet noen vei.Det eneste jeg stusser over er at Henriche og Berthe karine er døpt i Stavanger Frue kirke.og de andre i Stavanger domkirke der også foreldrene ble gift.Jeg våger ikke helt å slippe jubelen løs før jeg er 100% sikker på at det er riktig familie. lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ole og Karen kan godt ha fått en datter døpt Berthe Karine i 1822 (første lenken i innlegg nr.2)Men de døpte en datter med samme navn i 1819 også i Domkirken Frue. Se post 7 øverst på høyre side i kirkeboken.Lenke Om paret giftet seg i 1810, kan du trygt regne med at der er flere barn mellom 1810-1820. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis Rokstad

Hei.Dere er noen engler. Tusen takk .Endelig er jeg er jeg igang med denne familien, gleder meg til å sette igang med å nøste.Finner dere mer så bare sleng på, det tas imot med åpne armer og tusen klemmer.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her her det ei Berte Karine Olsdtr. som er død 11.8.1821 - 2 år og noen uker gammel.Lenke Kanskje kan det være henne som er født i 1819? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er foreldrene til Karen Andersdtr. som er oppgitt å være fra Aadland og det er Aadland i Åkra sokn på Karmøy. Hun er født ca 1784 og gift med Ole Olsen Sand. Foreldrene er Anders Amundson f ca 1758,d. ca 1831 på Aadland og gift 1 gang med Helga Jørgensdtr. f.ca 1755 på Fagerland og død før 1801. Kilde Bygdebok for Åkra side 522,br. nr.12 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dette kan være Ole Olsen i 1801. Ved ekteskapet i 1810 står han som Ole Olsen Sandsland.I illegg vet vi at han var matros i følge noen av barnedåpene.Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er det som sår om familien på Ådland i Åkra sokn.Bruk nr. 12 Åkra side 522 1.1745-1781: Omund Ivarsen Sønn av Ivar Nilsen og Brita Omundsdatter ”Øvre Liknes bnr. 10 Gift 1. gang med Barbro Osmundsdatter, død 1763 Datter av Osmund Baardsen og Kari Jakobsdatter ”Stava bnr. 14 Gift 2. gang i 1763 med Jorun Simonsdatter, født ca. 1736 *Ukjente foreldre Barn i 1.ekteskap: a) Anders født: 1758 ”Neste bruker Barn i 2.ekteskap: b) Simon født: 1766 Gift med Berta Marie Andersdatter c) Omund født: 1770 Gift med Gunvor Andersdatter ”Ådland bnr. 20 d) Barbro født: 1783 Gift med Hans Ingebretsen ”Åkra bnr. 51 *** 17 Åkra side 522 2.1781-1826: Anders Omundsen, født 1758, død 1831 Sønn av Omund Ivarsen og Barbro Osmundsdatter ”Forrige bruker Gift 1. gang med Helga Jørgensdatter, født 1755, død 26.06.1800 Datter av Jørgen Johannessen og Kari Helgesdatter ”Fagerland bnr. 3 Gift 2. gang i 1802 med Esther Johanne Tomasdatter, født 1766, død 1809 Datter av Tomas Pedersen og Anne Johanna Klausdatter ”Åkra bnr. 4 Gift 3. gang med Malene Larsdatter, født 1781 Datter av Lars Østensen og Sissel Hemingsdatter ”Åkra bnr. 16 Barn i 1.ekteskap: a) Kari født: 1784 Gift med Ole Olsen Sand b) Brita født: 1787 Gift med Rasmus Knutsen ”Åkra Ao-16 c) Jørgen født: 1799 Barn i 2.ekteskap: d) Omund født: 1802 Gift med Anna Karine Govertsdatter ”Neste bruker e) Anna Helene født: 1807 Barn i 3.ekteskap: f) Ester Johanne født: 1812 Gift med Halvor Pedersen g) Sissel født: 1820 Gift med Gudmund Gudmundsen ”Munkejord bnr. 13 Kilde: Slektsforum Karmøy. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er foreldre til Helga Jørgensdtr. som var gift med Anders Omundson på Ådland. Åkra side 549 3. 1766-1783: Jørgen Johannessen, født 1731, død 1800 Sønn av Johannes Jonsen og Brita Mortensdatter ”Stava bnr. 10 Gift 1. gang med Kari Helgesdatter, født 1725, død 1765 Datter av Helge Anderssen og Helga Jakobsdatter ”Munkejord bnr. 6 Gift 2. gang med Kari Eriksdatter, enke etter forrige bruker Datter av Erik Jensen og Gjertrud Ånensdatter ”Haga bnr. 5 Gift 3. gang med Guri Pedersdatter, født 1759 Datter av Peder Olsen og Elisabeth Knutsdatter ”Ådland bnr. 10 Barn i 1. ekteskap: a) Helga født: 1755 Gift med Anders Omundsen ”Ådland bnr. 12 b) Brita født: 1759 c) Helge født: 1764 Kilde: Karmøy slektsforum Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis Rokstad

Hei.Dette er bare helt supert.Gleder meg til å begynne å sortere alt og endelig få denne grenen til å ta form i slektsprogrammet mitt.Takker alle for hjelpen.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er Johannes og Brita på Stava, foreldre til Jørgen f.1731 ( se innlegg nr.17) Bnr 10. (Bygdebok for Skudenes og Skudeneshavn side 29.) 5. 1734-1780: Johannes Jonsen Liknes født ca 1706, døde ca 1789 (Kanskje sønn til Jon Omundsen, ”Sørstokke Gift med Brita (Berte) Mortensdtr født ca 1702, døde ca 1780 Datter til Morten Halvorsen og Brita Olsdtr 'Nedre Liknes bnr 4 Barn: a) Morten født: ca 1726 Gift med Kristi Johannesdtr 'Neste bruker b) Jørgen født: ca 1731 Gift med Kari Helgesdtr 'Stava Ao-5 c) Elisabeth født: ca 1740 Gift med Peter….. 'Stava Ao-7 d) Brita født: ca 1743 Døde før 1780 14 e) Martha født: ca 1747 Ugift? Kilde: Bygdebøker på nett. Slektsforum Karmøy Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.