Gå til innhold
Arkivverket

[#50488] Frosten, ektepar Peter Petersen og Lucie (Bersvendsdatter ?)


Gjest Oddrun Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Hei.Leter etter mulig ane. Det gjelder ekteparet Peter Petersen og Lucie Bersvendsdatter. I 1827 konfirmeres deres datter Bereth Petersdatter Hernæss, 17 år gammel.Jeg leter etter opphav til Bereth Petersdatter som skal være født rund 1811 i Frosten sogn. Mulig at denne familien flyttet til Troms, for i 1842 gifter Bereth seg i Tranøy kirke, Troms.Er det noen som har kjennskap til denne familien?Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg tror du må lete i bind 2 av Frostaboka for å finne om folk fra Hernes(jeg har de andre og Hernes er der ikke). Ellers kan jeg anebefale ministralbok for Frosta/Åsen 1778-1811 og 1812-1816 på mikrofilm HF-1255, for å finne Bereth som døpt. Hadde jeg visst dette før jeg reiste hjem til Trøndelag den 18.06 hadde jeg kunne slå opp for deg på Stjørdal bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.