Gå til innhold
Arkivverket

[#50495] kirkebok os pr.gj. Hjelp til tyding


Gjest Ann Kristin Sandholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Kristin Sandholt

Finnes det noen som kan hjelpe meg med å tyde hva det står i kolonnen for foreldres navn o.lMinestralbok for Os (Hordaland) 1816-1825, nr. 28 side 93 Tosten.m.v.h. Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Det er ikke lett å tyde stedsnavnene når man ikke har lokalkunnskap. Men det står noe slikt som:Moderen før besvangret sig med ægtemand Rasmus Drenge-Aasen(??), Ole ?? Askvig og barnefader udlagt Tosten Niels. A...og (kanskje Astevog, e.l. som synes å stå blant faddernavnene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Er langt på vei enig, men etter ordet Drenge/Drange, mener jeg navnet på mora kommer: Anna Ols dt.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Har ikke sett lenken ennå, men det er ganske sannsynlig at det står Drange, som er et sted i Os.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Sandholt

Takk til dere som har tatt dere tid til å hjelpe meg. Tror jeg nå har hele teksten klar. Mener det står: 'Moderen før besvangret sig med ægtemand Rasmus Drange - Anna Olsdtr. Askvig og barnefader udlagt Tosten N. y Moberg.' N. = Nilsen. Alle disse navnene stemmer med det jeg søker så igjen tusen takk! Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Tror helst det står: 'Moderen før besvangret Pig(e) med Ægtemand Rasmus Drange - Anne Olsdt. Askvig og Barnefader udlagt Tosten Niels. Moeberg U.K. (ungkar)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.