Gå til innhold
Arkivverket

[#50511] Leter etter foreldre Kjersti Olava Berg, f 27.06.1780 Flisberget i Elverum


Gjest Dagny Skrødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagny Skrødal

Ved dødsfallet i 1874 er det opplyst at hun var født i Siljuberget. Det er mulig at det er henne som er oppført som tjenestejente i Berger nordre i 1801, men det sier jo så lite. Kirsti Olava Olsdtr Berg ble gift i Domkirken i Trondheim med Ole Johnsen Udnes i 1815 (Kirkebok for Domkirken 1815-1821 pag 373) Men der sto det heller ikke noe om foreldrene hennes. Paret flyttet til Hemnes i Nordland der han i 1820 ble utnevt til lensmann . I 1826 ble han valgt som 3.representant til Stortinget der han satt i perioden 1827/1829. I 1838 ble han valgt inn i det første kommunestyret i Hemnes og Mo. Han var forlikskommisær fra 1842 og i mange år. Han eide gården Brennesvik. Kjerstis foreldre har jeg lett etter i mange år og er svært takknemlig hvis noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sjekket denne fra Siljuberget?LenkeKirstie er 15 år og det kan jo klaffe med giftermålet og.Foreldre: Ole Mathiasen og Kari HenrichsdtrHar du navn på barna deres? Det kan være en pekepinn, hva med hennes alder da hun döde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagny Skrødal

Ved dødsfallet på Myrbek i Hemnes,25.11.1874 er det opplyst at hun var 94 år. Så jeg vet ikke helt om dette er samme damen. Men jeg har ikke funnet andre heller i dette tidsrommet som kan passe. Kanskje alderen var oppgitt feil. Jeg har også sett datoen 27.6.1785 for hennes fødsel i en slektsbok skrevet av Martin Ølstørn. Han har vel også funnet det via kirkeboken og slått fast at det var henne. Barna heter Johan, Olaus og Iver. Heller ingen av deres barn igjen har navn etter foreldrene(Mathias, Hendrik eller Kari) såvidt jeg har funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.