Gå til innhold
Arkivverket

[#50520] Skrifttyding i kirkebok for Voss


Gjest Irene Westen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Westen

Kan noen være snill å hjelpe meg å tyde hva som står i den første innførsel - øverst på høyre side på side 77, 1816 - se lenke. Jeg tror barnet som døpes heter Knud og faren heter Siur Matthisen. Morens navn tyder jeg som Ingebor Knudsdtr. ...? , men det som står etter der er for meg (amatør) helt uleselig. Faddernes navn hadde også vært fint å vite....:-) Vennlig hilsen Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Hjertelig takk til deg Aase! Jeg klarte ikke å få inn lenken selv etter mange forsøk. Vet ikke hva jeg gjør feil. Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Wed Wangen d 25de Februarj døbt Siur Matthissen og Ingebor Knudzdr Fennes S Knud født d 23d m Wid Herr Nannestad Herr Johan Fleischer Klokker Jæger Madamme Jersin Jomfruu Christiane Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Gardsnamnet bør nok lesast Finne. Presten, eller kven det nå er, har nok gløymt prikken over i-en. e-ane hans er elles skrivne med klår sløyfe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Det synes rimelig at det skal leses Finne. Uten at jeg har sjekket hvem foreldreparet er, passer en annen ting veldig bra med Finne nemlig at det er så mange 'kondisjonerte' blant fadrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Tuuusen takk begge to!!! Jeg er veldig takknemlig for hjelpen. Du Norodd har hjulpet meg tidligere også - jeg har slett ikke glemt det....Arnvid, du har nok helt rett i at det skal være Finne for det har jeg notert på Siur før. Godt at mennesker som dere finnes. Vennlig hilsen Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.