Gå til innhold
Arkivverket

[#50532] Jacob Christophersen- f.1801/02 - død 1864 Jahr Modum


Gjest Finn H.Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H.Bakken

Jeg har over lang tid hatt problemer med finne når og hvor Jacob er født og hans forfedre- og håper noen av dere eksperter kan hjelpe megJacob Christophersen - funnet konf. 1816 Nykirke 14 år Qvisle Modum - død 2/1-1864- begr.12/1-1864 62 år - opphold Jahr viet i Heggen 19/12-1828, som ungkarl, Qvisle 26 år- med Anne Hansdatter 28 år Bikjen på Jelstadforlovere Hans Bikjen og Christopher Pedersen Qvisle - (kan det være foreldre?)Annes far funnet til Hans Tostensen(Torstensen) gift med Goro Engebretsdt- har ikke funnet de viet.iflg. boken til Leif Hellerud over folk og boplasser i Vestre Sponefjerdingen - Kroken side 67- Jacob og hans kone Anne Hansdatter kom hit etter Mads Torgersen - fikk da navnet Jacobskroken. I 1832 var de på Bakkeplassen og i 1840 var de eiere av Mikkelsplassen iflg. Modumboken Kvisle gnr.135 overtok Tore Engebretsdatter og Christopher Pedersen f.1750 gården - satt med den til 1803. Kunne passet med Jacobs foreldre men står at de var barnløse- heller ikke funnet noe.Jacobs barn som funnet: Hans Petter f. 17/3-1833 - d 13/10-1902- min ane g.m.Charlotte Olsdt. Ødeverp faddere: Anne Pedersdt. Qvisle,Berthe Hansdt. Jahr, Gullich Hellichsen Jahr, Anders Hansen Jelstad, Christopher Olsen QvisleMaren Kristine f. 9/10- 1830- faddere: Oline Johannesdt. Jelstad, Ingeborg Christiansdt. Jahr, Anders Hansen Jahr , Christen Carlsen Jahr og Ingebret Hansen JelstadIngeborg Kirstine f. 13/12-1836- døpt 22/1-1837 faddere: Takknemlig for den hjelp jeg kan fåmvh finn bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Funn på FS VRI:Jacob 12/5-29/5 1799 Eiker, Christopher Povelsen Kirsti Olsd.Jacob 21/10-1/11 1801 Eiker, Christopher Christophersen Malene Nielsdt.Jacob 8/12-25/12 1801 Eiker, Christopher Knudsen Ingeborg Pedersd.Jacob 18/6-26/6 1803 Eiker, Christoffer Larsen Anne Nilsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei Finn,Av de 4 Berit har funnet frem til deg skal du velge Jacob som er født 8/12 1801. Foreldrene er Christopher Knudsen Kopperud, Skotselv og Ingeborg Pedersd. fra Fosberget. Både Christopher og Ingeborg er døde før 1810 og Jacob har kommet til sin moster Anne Pedersd. g.m. Christopher Qvisle.Ingeborg hadde også søsknene Christen Pedersen Fosberget, Lars Pedersen Schibræk, Kirsti Pedersd. Vestfossen, Kari Pedersd. Sønju og Marthe Pedersd. Hvidsten.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H.Bakken

til arnt og berittakk skal du -dere ha, jeg har også alle disse 4 samt en god del til velge mellom- men har ikke klart finne ut hvem - burde kanskje det jeg som er en gammel skotselving -(du har vel ikke glemt Anners Sem)mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.