Gå til innhold
Arkivverket

[#50536] Hvor kommer fadderne fra og hva het de?


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
LenkeHögre side, n°2: Abel Quiens d. Ane, döpt i Selje i januar 1736).Jeg greier (tror jeg) å lese Lars Rinde, men finner ikke Rinde i området.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

Hei,Jeg leser fadderene somLars Rinde, Rasmus Povelsen Sedvig, Christens og Torbiørns qwinder af Sedvig og Randj HansdatterHilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, lurer på hva disse gårdene heter i dag. Kan ikke finne dem i kartboka for Nordfjord.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Kjellaug,flott at du fikk hjelp. Håper noen ser min debatt. Den handler om Heine-mysteriet.Ha en fin ettermiddag i Angers!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette må være den samme Ane Abelsdtr som er konfirmert 20 år gammel i 1756 (högre side): LenkeJeg pröver å lese gårdsnavnet og får det til Rödberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Rødberg er nok stedet som heter Raudeberg i dag. Rett nord for Måløy før du kommer ut i Sildagapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Arnfrid, da er det ikke langt fra Hals hvor jeg har funnet en Abel Olsson som kan passe til far. Hun var jo 20 år, så det er vel mulig at hun var i tjeneste på Raudeberg da.Problemet er at det står Quien da hun ble födt i 1736, men hun er altså ikke datter til Abel O. Huborstad/Quien/Kvien for hun er ikke nevnt i skiftet etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror du kan be om oppslag i bygdebok for Selje og Vågsøy; Tor Kvien kan kanskje svare.Rinde ligger i hvertfall på et høydedrag inn firbi Halsør. Vedvik ligger på nord-vest på Vågsøy, litt lenger enn til Refvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for tipset, men Tor har allerede hjulpet meg masse og det står nok ikke så mye om de diverse barna i bygdebökene fra Nordfjord. Husmenn, etc.. ser ut for å ha blitt oversett ganske ofte.Men nå venter jeg spent på skiftet etter Abel O. Hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.