Gå til innhold
Arkivverket

[#50538] Hjelp til tydning av navn i kirkeboken?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

nr.14.Synneva Amundsdatter og Aslak Hanssen sitt giftermål. Hva heter fedrene til Synneva og Aslak til etternavn? Jeg leser Amund og Hans, men klarer ikke resten.Lenke Kan noen hjelpe meg?Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Aslak var sønn av Hans Bergesson Førsund og Ragnhild Aslaksdtr Håland (mine tipp-tippoldeforeldre) og Synneva var datter av Aamund Torsteinsson Østerbø og Brita Jensdatr Lunde, Bjordal. Jeg har felels aner med henne i hennes farfar Torstein Aamundsson, som var min 3xtippoldefar)Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det, Arnfrid. Da Har nok vi felles aner. For Aslak og Synneva var besteforeldre til Britha Amundsdatter som giftet seg inn i min slekt. Hm! Verden er ikke så stor!Mvh.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

'Min' Britha Var datter av Amund Aslaksen og Ingeborg Johnsdatter. Amund og Ingeborg giftet seg 12.6.1880 i Lavik. De hadde 5 barn hvorav Britha var den yngste.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.