Gå til innhold
Arkivverket

[#50544] Sturtzel/Schüler, Preussen Tyskland, Bucowiek


Gjest Irene Korneliussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Korneliussen

Jeg søker etter forfedrene til Ferdinand Richard Wilhelm Sturtzel, født 27.09 1864 i Preyssen Tyskland.Død på Vaksdal etter en ulykke i 1908.Faren Wilhelm Sturtzel var lærer født ca 1831. død 05.11.1908 Moren het Adolfine Schüler. I dødsannonsen står det; Kreis Neutcmischel, Bucowiek 06.11.1908.. kan det være stedet de bodde når han døde? Er det i Tysklan eller Polen? og hvordan kan man finne personer i Bucowiek? Polen? har forsøkt å lete på nettet uten hell.... håper det er noen som kan hejlpe meg videre. Ønsker å vite både forfedre og nærmeste familie til Ferdinand W.R Sturtzel.. dvs på hans side..har mye om konen Dordi Olsdatters familie. På forhånd takk for hjelpen.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Det må dreie seg om Neutomischel.Stedet ligger i dag i Polen, men jeg kjenner ikke det polske navnet. Etter mitt gamle atlas ligger stedet 109 km ganske nøyaktig østover for Frankfurt an der Oder og 56 km vestsørvest for midten av byen Posen (som har et annet navn på polsk).Nabobyen 1 km mot nord heter på tysk Glinau, og derfra videre 2 km mot nord, Wonsowo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Bukowiek ligger 7 km sørøst for Neutomischel og langs den gamle hovedveien mellom Frankfurt a.d.O. og Posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Korneliussen

Takk. har vært på reise noen dager og kommer igjen og finner hjelp på veien videre:) har prøvd å gå videre på linkene.. uten hell til nå men gir ikke opp;)Nå vet jeg hvertfall både hvor Posen og Bukowiek ligger, kanskje det blir tur til polen til sommeren for å se om det er mulig å finne frem.Dersom noen har opplysninger eller finner noe om de aktuelle navnene som er nevnt i innlegg 1 er jeg veldig interessert i det. Har hørt om en tante Anna og en tante Agnes men kan ikke si om det er søstre av Wilhelm Sturtzel, hans kone Adolfine eller søster av Ferdinand Richard WilhelmTakknemlig for all hjelp.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.