Gå til innhold
Arkivverket

[#50547] Hvem var denne kvinnen? oppslag i gards og ættesoga Kvinnherad


Gjest Siw Merethe Sværholdt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Hvem var denne kvinnen nevnt i leiermål med Andreas Lamberg?LenkeHåper at noen vet noe om henne. Må det ha vært en graviditet? I så fall håper jeg å få opplysninger om det evt. barnet også.mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Takk:-)Mulig det er samme person.Altså må hun ha vært rundt 40 år da hun skriftet, fødselsår kan da være ca.1686, stemmer ikke det? Wang er jo også et lettere navn å lete etter.Jeg vet ikke når Andreas Lamberg er født, men hans søster er født i 1697. Det står noe om dem i Gards og Ættesoga for Tysnes, skal sjekke.mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Også den gangen likte modne kvinner unge menn, vet du..., men den gang angret man seg... Spør du meg, så burde hun jo holdt sitt lille eventyr for seg selv, eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

ok, takk nok en gang.Da var de omtrent jevngamle. Interessant om dette barnet levde opp og fikk etterkommere. I så fall er det en gren av mine aner jeg ikke visste om.mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

hehe - Det hadde vært synd om hun ikke måtte skrifte. Det de måtte gjennomgå av pinsler har jo gjort sitt til at vi får informasjon. 1700-tallets DNA:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

En liten avsporing, men er det noen som vet hvor mange birkedommere det egentlig var av Lamberg-slekten (Rosendal)?Andreas var, hans far Christian Mathiasson var,og nå ser jeg i Registerbindet, Gards og Ættesoga for Tysnes at det var en Peter Lamberg som står oppført som birkedommer. I Bind 4-s.548.jeg har bare bind 3, og der står det om en Axel Kristenson Lamberg, og ingenting om ovennevnte Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.