Gå til innhold
Arkivverket

[#50554] Tostendahl - Swen Bennetson i Iowa


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Jeg søker etter slekt for en slektning jeg har i USA, og lurer på om noen kan hjelpe meg med denne personen:Swen Bennetson, f. juli 1855 i Iowa, morens jentenavn er Tostendahl.Vet noen hvor han finnes i census 1860 (jeg tar gjerne i mot en kopi av originalen). espen.brataker krøllalfa online.noOg vet noen hvor Tostendahl ligger?Takker på forhånd!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det var ikkje eit lite utval, det var ikkje nokon i det heile.Har ikkje tid til å retta det no :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Line,Ja, Tostendahl er et tilsynelatende 'norskt' gårdsnavn. I 1880 bodde de nok i Iowa, men det er godt mulig de bodde i Minnesota i 1900, for datteren Mildred (Bennetson) ble f. i Appleton, Swift co., MN 11 Mai 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa T. Knutsen

Hei Jeg har ikke funnet gården Tostendahl, men vil gjerne gjøre dere oppmerksom på en digital bok.Gå på Digitalverket - Digitale bøker. finn fram til bok nr 170 - Norsk stedsfortegnelse. Her finnes de fleste gårds og stedsnavn i hele landet. Enten det er steder som er forlatt for lenge siden eller bebodd i dag. Her kan dere finne ut i hvilket fylke og kommune det ligger, så kan en lete seg fram derfra. På side 817 fant jeg disse gårdene Tostenlund, Tostenbøl, Tostenrud og Tostenrød. Hilsen Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Jeg har funnet en Kundtson Bennet som bodde i Allamakee, Iowa i 1870. Han var født ca. 1823.Kunne noen med ancestry-abbonement sjekket opp dette for meg? Mailen min er espen.brataker@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1870 United States Federal CensusName: Kundtson Bennet Estimated Birth Year: abt 1823 Age in 1870: 47 Birthplace: Norway Home in 1870: Center, Allamakee, Iowa Race: White Gender: Male Value of real estate: View Image Post Office: ElonHousehold Members: Name Age Kundtson Bennet 47 Anna Bennet 34 Cora Bennet 9 Kristis Bennet 5 Kundt Bennet 3 Anna Bennet 11/12Alle barna er født i Norge, unntatt Anna som er født i Iowa.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1900 United States Federal CensusName: Svead Bennettson Home in 1900: West Bank, Swift, Minnesota Age: 44 Estimated Birth Year: abt 1856 Birthplace: Iowa Relationship to head-of-house: Head Spouse's Name: Anna Race: WhiteHousehold Members: Name Age Svead Bennettson 44 Anna Bennettson 39 Astor Bennettson 19 Aron L Bennettson 14 Isabell Bennettson 5.12 John C Cain 66 Gusta Iverson 25- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har du fødselsdato på de i 1900? Er usikker på hva du allerede har.Tellinga inneholder fødselsmnd og -år hvis du er interessert.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.