Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

[#50557] Ingeborg Ellefsdtr frå Holt gift i Nissedal 20.nov 1806

Recommended Posts

Har funne ei Ingeborg fødd 30.okt 1785. foreldre er Ellef Hansen (Wassenden ) og Karen Tallaksdtr - skulle gjerne ha ei Ingeborg fødd 1781 istaden eller i tillegg.*** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Benn Limann

Kan Ingeborg Ellefsen , f. 1782 i Holt være en kandidat? Men hun er gift med en Ole Torchelsen.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddbjørn Johannessen

Det paret Benn nevner (3) er i Holtsboka identifisert som Ole Torkildsen Skjerkholt og Ingeborg Ellefsdatter Værland. Denne Ingeborg skal m.a.o. være født på Vegårshei i 1782.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Ingeborg Ellefsdtr. Værlands dåp (FS): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for interessante innspel. Eg har nå kome fram til at ho kan høyre til denne familien:***beklagar oppsettet)***Etterkommere etter Ellef Erichsen 1 Ellef Erichsen f: 1752 i Aaquaae? Sønneled -ft1801 49 år gml .. +Inger Hendrichsdtr f: 1755 i Aaqaae (Åkvåg) Sønneled -ft1801 46 år gml *** her er fem born *** . 2 Ingeborg Ellelfsdtr f: 18 nov 1779 i ft1801 Aaquaae (Åkvåg) d: 19 apr 1863 i Nissedal-bosted v død Hagane-1863-N234 - bgr 1.mai-82år ..... +Ånon Eivindson Ulvsbrekk f: 1780 i Nissedal side 252 456-- kilde: ejt g: 20 nov 1806 i Nissedal kyrkje- igi d: 1834 i Nissedal** kunne han oxo heite Skeimo? . 2 Erich Ellefson f: 1782 i ft1801 Aaquaae (Åkvåg) . 2 Hendrich Ellelfson f: 1787 i ft1801 Aaquaae (Åkvåg) . 2 Anders Ellefson f: 1788 i ft1801 Aaquaae (Åkvåg) . 2 Niels Ellefson f: 1795 i ft1801 Aaquaae (Åkvåg) *** kommentar ? *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å holde tråden varm: Her er Ellef Erichsen Åkvåg med foreldre og kone fra en ikke helt pålitelig kilde:LenkeMvh Oddbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Sigvart Eidskard

*** PÅ VILLE VEGAR *** takk for innspel - har nå kobla meg tilbake til Åmli. *** igi syner at ei ingeborg fødd abt 1780 er død i dypvåg. 11.jan 1861- dermed fell denne Ingeborg frå Åkvåg ut. *** 070708 siste mottatt frå Oddbj Johannessen: Hei Kjetil Du har nok rett. I den skanna kirkeboka for Søndeled (MINI A-3) finner jeg 'Knud Larsens Enke Ingeborg Ellevsdr.' død 11/1 1861 (begr. 19/1 på Sandnæs kirkegård), 80 år gammel. Bopel: 'Osmundhavn under Aakvaag'. Mvh Oddbjørn *** Det nærmaste eg har kome er som konfirmant i Åmli 1800 - Ingeborg Elevsdtr Bakken 19år - leder då til fødd 1781.- sålangt alt vel - men einast i folkettling 1900 er ei tenestegjente på Colbjørnsvik i Øyestad med navnet Ingebjørg Elevsdtr . Og ei som kunne passe fødd i Åmli 1781 har ikkje fornavnet Ingebjørg ( men Gunue -veldig utydeleg skrive - og heilt uvanleg navn ). *** dette er vel feil av meg å legge inn så mykje her i debattsida - eg mottek gjerne kritikk. *** mvh kse ***

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.