Gå til innhold
Arkivverket

[#50563] Foreldre og Besteforeldre til Ragnhild Jørgensdatter Sødal på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Kan noen fortelle meg hvem som er foreldre og besteforeldre til Ragnhild Jørgensdatter Sødal f 1801-1890 ( Brekken)Røros.Hun var gift m Mikkel Abrahamsen Sjøvoll f 1799.Disse bodde på Gården Sjøvoll gnr 102 brnr 3.Dette står i Rørosbok 3 på side 330.Kan noen fortelle meg hvor Mikkel Abrahamsen kom fra også. Er nesten tilbøyelig å tro at han kom i fra Nyplassen (Orvos). Kan Noen Hjelpe meg ? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Denne Lars i 1865 er vel og hans (Jörgens) sönn : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=158&filnamn=f61640&gardpostnr=516&personpostnr=2636#nedre>LenkeHer gifter Jörgen seg med Peternille Christensen i 1801: LenkeDet må du nok sjekke i kirkeboka, men jeg ser foreldra stemmer med dem i ft 1801. Her er Peternille (25 aar) med foreldre i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

her ervel Mikke Abrahamsen på Sjövoll 2 år gammel i 1801: LenkeForeldre: Abraham Mikkelsen Sjövoll f ca 1767 og Ingeborg Olsdtr f ca 1763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Tror nok at dette er riktig.Da er nok Jørgen Larsen Sødal 1774-1845 og Peternille Christensdatter Kurås 1775-1869 foreldre til Ragnhild.Jørgen Larsens foreldre er da : Lars Henningsen Ragnhild Eriksdatter Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg viser til Kjellaugs lenke til Sjøvolden 1801 i innlegg 5. Michel Abrahamsen mor Ingeborg Olsdatter 38 ble døpt 11/9-1763 og far er Ole Olsen Søvolden. Ifølge Rørosboka kjøpte sistnevnte Sjøvolden ca 1760. Ole Olsen er av Haugenslekten. Ole Olsen Hougen gift 6/7-1753 med Maria Pedersdatter Dalen født 1721, datter av Peder Andersen Dalen og Lisbet Koch.Ingeborg Olsdatter Sjøvolden var i første ekteskap gift med Tron Olsen Guldal (RB 3 side 328). Hennes andre ekteskap: Ungkarl Skiløber Abraham Michelsen Kulberg(er) trolovet 11/12 med Enken Ingbor Olsd. Søe(volden). Copuleret 26/12-1791: LenkeDet er det siste paret som blir gift 1791.Abraham Mikkelsen Kulberger er sannsynligvis sønn av Michel Olsen Colberger og Beritte Abrahamsdatter som ble gift i 1759.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har kikket på lenken til FS i nr 8. For det første: Hvorfor blir vokalene maltraktert i den grad? For det andre: Om innholdet kan man si at noe er riktig, andre ting er komplett galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.