Gå til innhold
Arkivverket

[#50567] skrifttyding


Gjest marit totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit totland

Ser at linken ikke virker. Det gjelder Ministerialbok for Stavanger/frue, 1844 - 1854, år 1855, døpte side 311. Jeg har problemer med både navn på faddere og teksten til høyre.marit E Totland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Jeg leser det slik: Tollef Olsen Vig (--utydelig) Solum og Sirdal og (uklart kanskje Ane) Christine (---)dtr. 5te Leiermaal.Faddere: maler Salve Clausen---(resten tør jeg ikke prøve meg på)mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Bragstad

Begynnelsen: meeldt af Barnefaderen Dette Barn er født paa Tostad og hører altsaa (H?)elland(?) Sogn til. Resten er jeg usikker på.Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annniken Lindaas Kolstad

Ja det er Hetland. (Jmfr anmerkn. øverst på kirkeboksiden: står Hetland Kirke.) Det står også at hun er tilmeldt til Hetland den 18/2 så kanskje du finner henne innskrevet i Hetland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Kanskje litt sent, men:Til innlegg (2)hjelp til faddere: Enig med Siw (3)men mener at det står Tollef Olsen Vig fra Solum og Surdal (ikke Sirdal). Mor: Ane Christine Samuelsdtr.Leser faddere slik: Maler Salve Aanensen, Kjøbmand C.Loss, O.Holst, Mdm A. Hummeland, Madm E. Berntsen, Jomfr A. BirkelandI FT 1865 finner du også maler Salve Aanens. på persnr 8866, Kjøbmand Conrad Loss pers.nr 6234 og en Astrid Hummeland persnr 15078.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Sjekket denne Klokkerboka Stavanger Døbte 1850-1858 Folio(side)154 Nr 17: Olava ElsineDer finner du mer og tydeligere skrift på far,mor og faddere.Lykke til videre! Mvh AnnikenPermanent bildelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.