Gå til innhold
Arkivverket

[#50568] Foreldre til Kirsten Larsdatter Sødal ( 1768-1845) på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Kan noen sjekke om det er Lars Henningsen Sydal ( Sødal) 1740 Ragnhild Eriksdatter Stuedal 1745 som er foreldre til Kirsten Larsdatter Sødal 1768-1845. Hun er gift med Ole Christensen Kurås 1764-1850 i 1795. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Farens gårdsnavn er Valset.Kanskje jeg skal skrive opp fadderne og.Wilhelm FyhnClaus Clausen Sommer (en kjent person)Lars Christensen HougenHillebor AbildgaardMaritte Claus Sommers hustruAnne Sophia SvendsdatterModeren introduéret 17 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det stemmer med foreldrene. Folket på Sødal (bind 3) brukte slektsnavnet Valset i hvert fall til henimot slutten av 1700-tallet. Lars Henningsen Valset (1741-1803) var sønn av Henning Jørgensen Valset (1699-1787) og Ildri Olsdatter (ca 1697-1781).Ragnild Eriksdatter var ifølge Tydalsboka datter av Erik Olsen (Østbyhaug?) og Ragnhild Larsdatter Stuedal. Når det gjelder disse, har jeg ikke fått sjekket kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lars ble naturligvis født 1741. Lars Henningsen Valset (Sydal) begravet 10/7-1803 63 år.Ragnhild mangler jeg dødsår på, men hun giftet seg 5/7-1805 for andre gang med enkemannen Erich Larsen Tufsingdal som var over tjue år eldre enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.