Gå til innhold
Arkivverket

[#50574] Madsi Ulrikke Olsdtr. Falk, omstreifer, f. 1813 eller 1820 i Stjørdal


Gjest
 Del

Recommended Posts

Gjest steinar Nilsen

Hvor ble det av innlegget om Madsi Ulrikke Falk, dette hører vel ikke til her? Innlegget under overskrift Madsi Ulrikke Olsdatter Falk:Madsi Ulrikke Olsdatter Falk, f. i 1813 eller 1820, reiste på 1840-tallet sammen med Alexander Nilsen Sjødin rundt i området Lenvik - Karlsøy - Talvik - Skjervøy - Tromsø. (Alexanders foreldre var kobberslager, rokkedreier og blokkdreier Nils Pedersen Sjøding og kone Stine Katrine Meldahl. ) Kilde er kirkeboksopplysninger i forbindelse med dåp ol, Madsi Ulrikke og Alexander fikk døpt barna Hans Magnus, f. 11.7.1841 i Lyngen (og døpt der) og Nils Peder, f. 25.06.1841 i Skjervøy (døpt i Tromsø 1842).De ble senere 'kirkegift' 24.9.1850 i Hammerfest. Madsi Ulrikke er da opgitt å være 35 år, født i Trondhjems stift, farens navn: Ole Larsen Falk.Madsi Ulrikke og Alexander hadde slått seg ned i Husfjordnes i Sørøysund og finnes i folketellingene 1865 og 1875. I folketelling 1875 oppgis hun å være født 1813 i Stjørdal prestegjeld.Hun er ikke nevnt i Sundts fantefortegnelse i 1865, men hennes mann Alexander finnes i fortegnelsen under Hammerfest.Ønsker å finne ut hvor kan denne Madsi Ulrikke Falk eventuelt er døpt og konfirmert. Det kan være i Nord-Trøndelag eller Sør-Trøndelag mellom 1813 og 1820. Det er ikke sikkert hun er døpt i Stjørdal. Farens navn skal ha vært Ole Larsen Falk. Var de omstreifere? Er det noen forbindelser med reisende slekter i Norge eller Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nilsen

Alexanders far het Nils Pedersen Sjødin (ikke Sjøding). Beklager min feil.PS: Jeg nevner ovenfor at det er noe som ikke hører til, og henviser til et innlegg som ser ut til være forsvunnet. Det ser ut som det har vært en teknisk feil på nettstedet, men min ettersøking av Madsi Ulrikke Falk her ser nå ut til å være i orden, etter at jeg la inn en kopi av mitt første innlegg. En stund var her som første innlegg et innlegg som så ut til å høre under et annet tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her skjer det noe rart, har nå fått beskjed til min e-mail adresse at 3 innlegg er kommet inn her!!mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.