Gå til innhold
Arkivverket

[#50579] Kommer ikke inn på de skannede kirkebøkene! Er det noe galt?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg har prøvd mange ganger i dag å komme inn på de skannede kirkebøkene, men det er umulig!Er det noe som bare er mitt problem eller er det andre ting som gjør det?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Vi hadde håpet at den automatiske oppstarten rundt kl. 4 hadde ordnet opp i flokene, men det gjorde den ikke. De skannede kirkebøkene ligger på en server, men styres av en annen. Det er serveren med selve de skannede filene som tydeligvis sliter. Vi forsøker nå å resette den manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det ser ut til å være rettet nå, og jeg kom inn på Alstahaug i Nordland 1737(bare forsøk for å se om de scannede kirkebøkene virket nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Klokkerbok nr. 2 for Vestre Fredrikstad henger ikke med, ser det ut til. Bare blanke sider fremdeles der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Jeg kom nylig inn på Telemark: Kviteseid/Kviteseid KB 1815-1836 på 1819, bladde et par år bakover og så fremover igjen, men det var påny blankt innen jeg var tilbake til 1819 (det tok kun ca. 10 minutter). Nå virker heller ingen andre fylkers KB, - har sjekket 3-4 andre fylker, men kun blanke sider. Håper dette kan 'repareres' snart; - kjenner at jeg visstnok er avhengig av at sidene fungerer!!Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Dette er trist. Hva skjer hvis serveren faller ut, utenfor arbeidstid. Er det ingen som kan ordne med dette i slike tilfeller ? I helgene, sene kvelder og netter er det jo veldig mange som er innom de skannede kirkebøker. Blir jo avhengig av dette nå i disse tider. Får håpe det ordner seg. Mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det samme skjer her når jeg prøver å gå inn på kirkeboka for Vefsn 1778,og jeg håper dette blir ordnet. Men: jeg kommer nok til å se kirkebøkene for Vefsn på mikrofilm i morgen. Det er mer jeg skal se der, og heldigvis har biblioteket her det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

Det samme gjelder samtlige kirkebøker vil jeg tro ;) Og - jeg regner med at Bent og gutta jobber det de kan for å få tingene opp å gå igjen :)Vi har nok blitt litt avhengige av denne tjenesten og merker fort når den ikke fungerer. Likevel - vi er vel helt unike på dette området som har alle landets kirkebøker fritt tilgjengelige på nett - ganske utrolig egentlig!Hilsen en som ser fram til at de skanna kirkebøkene er oppe igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei.. noe er feil ! (( Error kb_0006d: Page switch error! MySQL error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ') and (brukernr = 15xxx) limit 1' at line 1hilsen Egil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg får denne feilmeldingen nå når jeg forsøker å gå inn på kirkebøkene: Proxy Error: The proxy server received an invalid response from an upstream server. Hva er dette for noe? Ligger feilen hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Jeg kommer heller ikke inn på kirkebøkene,jeg får ikke engang feilmelding,så feilen må være på serveren,håper det blir rettet opp snart,er jo veldig frustrerende for oss som er 'avhengig'. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er helg igjen og feil på serveren som så mange ganger før. Hva er det med disse helgene og serveren. Kanskje er det ikke noe spesielt. Kanskje det er slik på hverdagene også, men da synes det ikke så godt for da er det noen tilstede som kan rette opp feilen. Eller hva ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

Feilen blir nok retta opp så fort som mulig - selv om det er helg. Vi får prøve å være litt tålmodige bare...selv om det er litt vrient :) Tenker at gutta allerede jobber med saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kommer fremdeles ikke inn der nå klokka 02.35, men jeg burde vel heller ha kommet meg i seng. Det er andres slekt jeg holder på med nå, og da med et prosjekt som jeg selv mener jeg burde bli snart ferdig med. Derfor er det spesielt frustrerende å ikke komme inn der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Willenburg

Har satt vel et par timer med kirkebøkene, ingen problemer å komme inn nu i kveld. Begynte vel rundtom 07:00 norsk tid søndag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.