Gå til innhold
Arkivverket

[#50583] Dåp i Frosten prestegjeld 1810-1815


Gjest Oddrun Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Er det noen som vet om det er mulig å finne dåpslister for perioden 1810-1815 for Frosten prestegjeld? Og i tilfelle hvor jeg kan henvende meg for å få tilgang på dem?Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg antar at det er barna til Lucie Bersvendsdatter og Peter Pedersen du leter etter. Jeg fant disse i Familysearch:Berith døpt 26.08.1810 i Frosta [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100257127357&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeJohanna døpt 01.04.1804 i Frosta LenkeElen døpt 20.01.1799 i Skogn: LenkeJohannes døpt 12.11.1797 i Skogn: LenkeDette kan også være en søster, men moren kalles her bare Lussi Svendsdatter: Ingebor Anna døpt 5. desember 1813 i Skogn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis dere har funnet gårdsnavn i Skogn her så har jeg mulighet for å slå opp i Skogn Historie hvis gården er i Ekne, Markabygda eller Frol. Ellers var de vel i Hernes på Frosta ut fra annet tema her, som det sikkert står om i bind 2 av Frostaboka. Hvis man skal lete opp folk døpt på Frosta 1810-1815(og også 1804-1810) så står dette i kirkeboka 1778-1811 på mikrofilm HF-1255, og der er også kirkeboka 1812-1816. 1817-1827 har noe på mikrofilm HF-1255 og noe på mikrofilm HF-1256.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Takk for all hjelp. Jeg har dessverre ikke noen gårdsnavn i Skogn å komme med. Det eneste jeg har å lete etter er opplysningene fra kirkebøker og folketelling i Lenvik, og der opplyses det at Berith Petersdatter kom fra Frosten prestegjeld. Men jeg tenkte at det kanskje skulle være mulig å finne henne likevel. Skal få lånt Frostaboka for å se om det dukker opp noe der. Mange takk for tipset.Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.